Praga v současnosti nabízí závodní i sportovní automobily, motokáry a letadla, ale prakticky po celou druhou polovinu dvacátého století byla zastoupena pouze nákladními vozy. Modely V3S a S5T jsou pak dodnes jejími nejznámějšími zástupci.
Praga bývala za první republiky důležitou československou automobilkou, jejíž portfolio zahrnovalo osobní a nákladní vozy, motocykly i autobusy. Po druhé světové válce se zaměřila na užitková vozidla.
Ve druhé polovině čtyřicátých let se Praga vrátila k výrobě osvědčených předválečných užitkových vozidel RN, RND a ND. Téměř zároveň byl zahájen vývoj nové řady nákladních vozidel N2T až N5T s nosností od dvou do pěti tun a moderní bezkapotovou kabinou usazenou nad motorem.
Sériová produkce těchto vozidel se měla rozběhnout v roce 1952, ale díky reorganizaci tehdejšího automobilové průmyslu a mezinárodní politické situaci zamířilo do výroby zcela jiné nákladní vozidlo, jímž byla dodnes populární Praga V3S.