Před 60 lety začal Trabant s oblinami. Proč se jich zbavil?

Aleš Sleeper

Trabant se stal i přes všechna negativa legendou a kultem a v době premiéry šlo o opravdu pokrokové auto. Předsériová výroba prvního kulatého typu P50 byla spuštěna před 60 lety.

 

V saském Cvikově (Zwickau) sídlily před druhou světovou válkou automobilky Horch a Audi. Po krvavém konfliktu, který Německo prohrálo, se ale obě ocitly v sovětské okupační zóně a s výrobou luxusních automobilů byl logicky konec. Po vzniku Německé demokratické republiky 7. října 1949 se ve druhé znárodněné fabrice vyráběly vozy IFA F8, předválečné dědictví DKW. Nástupce F9 byl dalším vývojem prototypů z roku 1939, ale produkce obou se nakonec přestěhovala do Eisenachu. Jedinou vzpomínkou na luxusní horchy byl Sachsenring P240, určený ale pouze pro východoněmecké prominenty.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital