Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

České dráhy nabízejí nejlepší jídlo v Evropě. Oblibu si získaly i mezi „baťůžkáři“

České dráhy nabízejí nejlepší jídlo v Evropě. Oblibu si získaly i mezi „baťůžkáři“

Britská společnost Loco2 srovnala celkem 16 železničních dopravců z celé Evropy a sledovala u nich hned 12 kategorií. České dráhy uspěly hned ve třech z nich – zvítězily v kategorii Jídlo a bronzovou příčku získaly za cestování "baťůžkářů" a za nabídku cestování pro dvojice/páry. 

Společnost Loco2 založili v roce 2012 sourozenci Jamie a Kate Andrews. Chtěli hlavně zjednodušit odbavení cestujících a umožnit jim co nejjednodušší a nejpříjemnější cestování po kolejích. Velké vlakové srovnání (The Great Train Comparison), za nímž stojí tato společnost, má za cíl upozornit na celou řadu benefitů, které jízda vlakem přináší a o kterých třeba řada cestujících po Evropě ani netuší. Dalším důležitým záměrem srovnání je také motivovat cestující k jízdě vlakem a minimalizovat škody na životním prostředí.

Železniční společnosti, které byly podrobeny srovnání, musely splnit dvě základní kritéria - provozovat vysokorychlostní vlaky na dlouhé vzdálenosti a to alespoň na 400 kilometrů. Tato kritéria splnilo 16 železnic z celé Evropy, včetně například německého dopravce Deutsche Bahn nebo Českých drah.

A protože každý cestující má pro cestu vlakem jiné požadavky a potřeby, odpovídaly tomu i jednotlivé kategorie, kterých bylo celkem 12. Průzkum se zaměřil na zákazníky, kteří cestují za byznysem, rodiny s dětmi, cestující s batohem, hendikepované, zákazníky cestující s domácími mazlíčky, cyklisty, zákazníky cestující za zimními sporty a páry. V dalších kategoriích byla sledována kvalita a cenová dostupnost jídla nabízeného ve vlacích, tiché vozy a klidné zázemí ve vlaku, oblast životního prostředí a v neposlední řadě také rychlost.

První místo pro kvalitní a cenově dostupné jídlo ve vlacích

Jídelní vozy mají na železnici bohatou tradici a kvalita podávaného jídla, navíc v příjemném prostředí, se neustále zlepšuje. Navštívit vlakový vůz a vybrat si z jídelního lístku chutné jídlo připravené z kvalitních surovin si zvyklo stále více cestujících. České dráhy zaznamenaly v poslední době zvýšený zájem o tyto gastronomické služby a tak možná nepřekvapí, že v kategorii jídlo byly mezi dalšími srovnávanými železničními dopravci nejlepší a porazily švýcarského a německého konkurenta.

„Na pestré a kvalitní nabídce gastronomických služeb ve vlacích Českých drah kontinuálně pracujeme a jsme rádi, že si na dobré jídlo za přiměřenou cenu zvykli i naši zákazníci. V jídelních vozech našich vlaků nabízíme jak klasická česká jídla, jako je třeba svíčková, smažený řízek nebo buchtičky se šodó, tak i mezinárodní kuchyni. Vše v té nejlepší kvalitě. Jídelní lístky pravidelně obměňujeme a letošní rok, kdy si připomínáme výročí vzniku Československé republiky, si mohou cestující vlaky Českých drah pochutnat i na speciálním menu připraveném právě k této příležitosti,“ říká předseda představenstva a generální ředitel společnosti České dráhy a.s. Pavel Krtek.

Cestování s batohem a v páru

Jedna z kategorií, ve které se České dráhy umístily na třetí příčce, se zaměřuje na cestování tzv. baťůžkářů. Přestože se taková kategorie může na první pohled zdát jako příliš specifická, není tomu tak. Zejména mladí lidé ve věku zhruba do 25 let cestují vlakem po Evropě velmi často a pro železniční dopravce jsou důležitými zákazníky. Vlaky Českých drah byly těmito „baťůžkáři“ oceněny pro jejich pohodlí a možnost si třeba po náročné noci pohodlně odpočinout. První místo obsadily německé a druhé místo švýcarské železnice.

Bronzová příčka připadla Českým drahám také v kategorii zaměřené na cestování párů. Přestože se Česká republika prozatím neřadí mezi země, jako je třeba Rakousko nebo Švýcarsko (držitelé zlaté a stříbrné příčky této kategorie), kam by lidé vyráželi prvoplánově za romantikou, cestující v páru oceňují vlaky Českých drah z řady důvodů. Na rozdíl od většiny západních železnic nabízí soukromí v prostorném kupé a lákavou nabídku jídelních vozů, ať už z hlediska gastronomie, nebo příjemného prostředí.

Získání ocenění v tak silné konkurenci je velkým pozitivem, národní dopravce ale pokračuje v dalším zatraktivňování služeb pro cestující. To potvrzuje i Pavel Krtek: „Cestování po železnici je stále populárnější, výrazný nárůst zaznamenávají České dráhy každý rok. Našim zákazníkům chceme nabídnout stále lepší služby, nakupujeme nové moderní vozy a uvádíme do provozu řadu služeb, které usnadní a zpříjemní cestování našimi vlaky. Zmínit mohu třeba stále oblíbenější e-shop Českých drah, aplikaci Můj vlak nebo virtuální In-kartu.“

 

 

„Prostě končíš!" Jak Babiš zachází se svými lidmi. Komentář Markéty Žižkové

Už za pár hodin bude jasno o tom, jaké složení vlády si představuje designovaný premiér Andrej Babiš. Události, které k tomuto rozzuzlení vedou, zatím nepřinesly žádné velké překvapení. Už delší dobu se spekulovalo o tom, že ministerské křeslo opustí šéfka resortu obrany Karla Šlechtová nebo ministr průmyslu Tomáš Hüner. Příznačný je ovšem způsob, kterým se o svém konci dozvěděli.

Šéfovi hnutí ANO se daří až do poslední chvíle tajit jména ministrů za ANO. Ví je Hrad a pak zřejmě několik Babišových nejbližších. K jejich zveřejnění vyzývali designovaného premiéra i sociální demokraté (kteří by jako koaliční partneři alespoň občas něco rádi věděli), na veřejnost se ale nedostala. Jak opakují členové hnutí stále dokola, své záležitosti si strana umí řešit za zavřenými dveřmi. Prostor pro úniky je minimální. Už kvůli tomu, že sami členové „této firmy“ toho ví jen pomálu a spoléhají na svého šéfa.

Link

Páteční ráno přitom opět ukázalo, jak Babiš ke svým lidem přistupuje. O svém konci v čele resortů se „nechtění“ ministři dozvěděli až dnes. Během telefonátu. A bez vysvětlení. Alespoň tak to popsala médiím Šlechtová. Telefon jí zazvonil v sedm ráno před zasedáním vlády.

4987065:article:true:true:true

O důvodech, proč už s ní Babiš není spokojený, se napsalo mnoho. Osobně jí ale prý nic nevysvětlil. „Pan předseda nic nezdůvodňuje. Prostě mi řekl, že nebudu součástí nového návrhu vlády,“ komentovala to pro média smířeně končící ministryně.

Dnes ráno se Babišovo rozhodnutí dozvěděl i šéf resortu průmyslu a obchodu. Právě okolo Hünera, potažmo obsazení významného ministerstva vedl Babiš se Zemanem spor. Už nyní – ač neznáme přesné jméno nového ministra – panují obavy z toho, jakým směrem Česko povede v důležitých rozhodnutích, jako je dostavba jaderných elektráren.

Link

Kdy se tento člověk i další „nováčci“ o své nominaci od Babiše dozvěděli, je otázka. Také jim zazvonil telefon dnes ráno?

Faktem přitom je, že i ministři, kteří odchází o „své vůli“ a rozhodnutí oznámili už před časem, to nelíčí zrovna v optimistických barvách. Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán pochopil, že se znelíbil Zemanovi mimo jiné tím, že vydal hackera Jevgenije Nikulina do Spojených států. Kritizuje i poměry v ANO a tvrdí, že jeho názory se od směřování hnutí liší. Jeho odchod z resortu v posledních dnech působí tiše. Příliš nekomunikuje. Nevyjadřuje se ani k otázkám na resort. Nejvíce by se jeho kroky daly přirovnat k vytracení, kdy za sebou jen potichu zavře dveře.

Končící ministr zahraničí Martin Stropnický si zas po letech uvědomil, že politika je vlastně špinavá hra, na kterou nemá nervy.

Link

Když se podíváme na chvilku mimo vládu – třeba na pražský magistrát – tak uvidíme Adrianu Krnáčovou, která se rozčiluje, že ji obklopuje parta neschopných lidí. Zároveň je ale jasné, že k jejímu konci vedlo i to, že ztratila Babišovu podporu.

5017080:article:true:true:true

Zpátky ke kabinetu: už v pátek večer by mělo být jasno v tom, kdo za ANO získá místo v pověstném vládním autobusu. Jedno je ale jisté už teď. Každý jmenovaný bude muset počítat s tím, že přes přátelskou atmosféru na PR fotkách hnutí, ho může kdykoliv potkat krátký telefonát: „Končíš a není ti nic do toho proč“. A to i firemní šéfové svým podřízeným vyjadřují větší porci úcty.

32744