Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Řetězce si pochvalují prodej přes e-shopy. Lidl doufá ve vyšší obraty

Řetězce si pochvalují prodej přes e-shopy. Lidl doufá ve vyšší obraty

Diskonty Lidl očekávají, že spuštění vlastního e-shopu v loňském roce se výrazně promítne do jejich letošního obratu. Od vstupu na on-line trh loni v září řetězec zákazníkům odeslal již více než dva miliony zásilek. Také podle dm drogerie, která spustila e-shop v únoru, zájem zákazníků předčil očekávání. Na on-line trh vstupují nyní také hypermarkety Globus.

Podle Lidlu je velká poptávka po módě a sportovním textilu. „Vysoký zájem je také o sportovní potřeby, překvapil nás např. paddleboard, dále je velký zájem o autosedačky a tradičně také o výrobky značky Parkside (hlavně nářadí),“ uvedla mluvčí Zuzana Holá.

Nyní 90 procent sortimentu tvoří oblečení, obuv, sportovní potřeby a vybavení pro domácnost, zahradu a dílnu. "Nabídku rozšiřujeme průběžně napříč celým sortimentem, nejvýrazněji pak v oblasti dražšího a rozměrnějšího zboží. Rozšíření do jiného segmentu, např. potravin, prozatím neplánujeme," dodala Holá. Tržby diskontů Lidl v Česku ve finančním roce 2016/2017 stouply o 14 procent na 43,7 miliardy korun.

Další z řetězců, který nedávno spustil svůj internetový obchod - dm drogerie uvádí, že nakupování z pohodlí domova využívá hodně zákazníků, kteří nemají kamennou prodejnu v blízkosti svého bydliště. „Zájem zákazníků o nakupování online předčil naše očekávání. On-line shop pro nás představuje i nadále doplňkový prodejní kanál, ale očekáváme, že jeho podíl na obratu bude do budoucna narůstat,“ dodal mluvčí Jiří Peroutka.

Zákazníci podle něj často nakupují velkoobjemová balení jako např. pleny, prací prostředky nebo krmivo pro zvířata, velký zájem je i o zboží pod privátní značkou. Prioritním úkolem je nyní pro firmu propojení s věrnostním programem. Do budoucna dm počítá s optimalizací on-line prodávaného sortimentu.

Lidl spustil internetový obchod se spotřebním zbožím loni v září, potraviny přes internet neprodává. Z potravinářských řetězců má e-shop ještě Tesco. Podíl on-line prodejů u něj dosahuje zhruba tří procent obratu. Obchodní řetězec Globus nyní testuje on-line objednání zboží s vyzvednutím na výdejním místě v hypermarketu v Praze na Zličíně. Službu Click&Go nyní testují zaměstnanci, spuštěna by měla být na podzim. Tahákem by měly být produkty z vlastní pekárny, řeznictví, cukrářství nebo restaurace. „Nabídka sortimentu bude zajímavá a postupně ji budeme i dál rozšiřovat,“ uvedla mluvčí Pavla Hobíková. Potraviny začal loni prodávat přes internet v ČR řetězec Marks & Spencer, který je nabízí přes e-shop Rohlik.cz.

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 procent na 115 miliard Kč. Podle aktuálního průzkumu Rondo.cz on-line nakupuje potraviny již 26 procent Čechů. Tempo růstu segmentu se stále zvyšuje, 8,5 procenta lidí by potraviny přes internet rádo nakupovalo, ale v jejich lokalitě není nabídka služby dostupná. Průzkum dále ukázal, že 18 procent lidí takto nenakupuje, protože se bojí nedostatečné čerstvosti potravin a více než pětině chybí, že si nemůže potraviny fyzicky prohlédnout.

 

Volby 2018

Senátní volby 2018

Termín senátních voleb Kandidáti do Senátu Voličský průkaz

Komunální volby 2018

Termín komunálních voleb Jak volit do zastupitelstva

Praha Brno Ostrava

V rámci voleb do Senátu není třeba volební lístek nijak upravovat, stačí lístek s vybraným kandidátem vložit do příslušné obálky a vhodit do volební urny. Volby do zastupitelstev fungují jinak, je možné udílet preferenční hlasy. Všechny kandidující subjekty jsou na jednom velkém hlasovacím lístku.

Základní shrnutí informací pro VOLBY 2018 -  Senátní i komunální >>>

Zoufalec týdne: Piráti. Komentář Petra Holce

Ani topení počítačem nebo neschopnost pozvat elektronicky někoho na poslanecký výslech vám o Pirátech neřekne tolik jako projev jejich šéfa Ivana Bartoše na nedělním pirátském happeningu k internetu, jak jinak. Evropský parlament bude 12. září hlasovat o směrnici k autorskému právu, která má mimo jiné omezit internetové pirátství velkých firem jako Google na účet tradičních médií. A Pirátům se to nelíbí.

Jako správní piráti chtějí pirátství se vším všudy, něco jako v Somálsku. „Připravovaná legislativa a zejména její články 11 a 13 představují skutečnou hrozbu. A já bych skutečně nerad sledoval to, jak příběh George Orwella začíná nabírat reálné obrysy, kdy se historie a realita nebude přepisovat, ale z internetu mohou pod různými záminkami mizet informace, které prostě už nikdy běžný člověk nedohledá a o jejichž existenci nebude ani vědět,” řekl Bartoš na akci.

Fakt? Piráti, samozvaní guruové „digitálu“, se hlásí o státní funkce ohledně e-governmentu, zatímco sami shání odborníky na e-government. Prostě Piráti, i když teď kluci oblékli saka. Nejen Bartoš jako by spal v idylických 90. letech, kdy nás web měl osvobodit od všeho zlého. Pamatujete? Informace zdarma potečou jak voda a svět bude najednou lepší, svobodnější a demokratičtější.

Link

Ještě tehdy neexistoval Facebook, Twitter ani Instagram a málokdo tušil, že z nás právě internet vytáhne to nejhorší. Dejte někomu prostor pustit svou fantazii a uděláte Donalda Trumpa prezidentem. Většina z nás předtím pořád žila v reálném světě a virtuální realita patřila do sci-fi. Internet to ale i s pomocí sociálních sítí, z nichž se mezitím stala spíš antisociální černá díra plná falše a narcisismu, dokázal rychle otočit: ze sci-fi dělá stále sofistikovaněji realitu ohrožující nejen naši příčetnost, ale i demokracii.

Osvobozuje nás od svobody a sám se mění v Orwella. Přiznal si to dokonce už i Facebook, cynický pionýr toho všeho, a začal proto sám sebe radši cenzurovat. Což vám mimochodem o závažnosti problému řekne vše, co jste (ne)chtěli vědět. Evropská směrnice samozřejmě internet neomezuje ani necenzuruje, ostatně i v Bruselu se v pracovní době rádi věnují vlastnímu Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

Například Bartošem zmiňovaný článek 11 má tradiční media chránit před pirátstvím firem typu Google, které na webu zobrazují linky na mediální články a umožňují náhled obsahu. Je to obchodní model á la Somálsko: zadarmo si „vypůjčíme“ váš obsah, za který jste zaplatili, a za to shrábneme většinu peněz z reklamy. A vy si přežívejte, jak chcete.

Link

Evropská směrnice chce proto tradiční vydavatele chránit před tímto pirátstvím aspoň tím, že jim umožní účtovat za odkazy nebo náhledy jejich vlastního obsahu poplatek. Vlastně to není nic moc revolučního – nebo aspoň v nepirátské části světa: směrnice v podstatě jen říká, že za zboží někoho jiného máte zaplatit. Všechno všech totiž nakonec nebylo ani v komunismu, což si ovšem většina kluků z Pirátů nepamatuje.

Korunu všemu ale nasadil pirátský kandidát na pražského primátora Zdeněk Hřib. Ten se zasnil a řekl, že nás právě neregulovaný internet „chrání před autoritativními tendencemi ve společnosti”. A sakra! To nikdy neslyšel o Putinových trollech? Nebo o guruovi falešného strachu jménem Tomio Okamura, který se i díky vlastním webovým fake news teď s Piráty pere o titul třetí nejsilnější politické strany?

Ale dost zoufalství. Piráti a zvlášť jejich šéf Bartoš umí rozdat i naději a optimismus. Třeba když se ho server Novinky.cz zeptal, jestli už jsou Piráti zralí na to vést Prahu, kde si čtyři roky trénují politické pirátství. „Taková otázka mi připadá dost vtipná. Když si vzpomenu, s jakými zkušenostmi do vedení města nastoupila Adriana Krnáčová… I tady v poslaneckém klubu, i v rámci strany máme lidi vzdělané a bystré a méně vzdělané a méně bystré. To je normální. Myslím, že jsme kompetentní. Rozumíme financování města,“ odpověděl Bartoš. A jejda!

-1