Technologické firmy spouštějí novou informační linku ke koronaviru. Fungovat bude v řádu hodin | info.cz

Články odjinud

Technologické firmy spouštějí novou informační linku ke koronaviru. Fungovat bude v řádu hodin

České technologické firmy a call centra spouštějí novou informační telefonickou linku ke koronaviru. Té Český telekomunikační úřad přidělil speciální čtyřmístné číslo 1212, po otestování bude linka v řádu hodin spuštěna, uvedl v neděli Ekonomický deník

Za nově vzniklou telefonickou linkou, která má ulevit především univerzální „stodvanáctce“, stojí podnikatelé Jan Barta a Dušan Šenkypl, k nimž se spontánně přidaly i další technologické firmy a call centra. „Na tomto projektu participuje velké množství firem a jednotlivců – alespoň některé zmiňuji – Martin May (Bindworks), Zdeněk Matoušek, Honza Slavik, Mluvii (dodává platformu),“ cituje Ekonomický deník Jana Bartu.

„V souvislosti s koronavirem je zřízena nová bezplatná celostátní informační linka 1212 (ve zkušebním provozu). 155 a 112 nadále volejte jen v případě ohrožení života a zdraví. Více na koronavirus.mzcr.cz, nebo si stáhněte novou interaktivní kartu,“ zní zatím jediná informace o infolince.

„Jakmile poběžíme a tuto linku naškálujeme na dostatek operátorů, je naší ambicí se více propojit s hygienou, aby call centrum mohlo vypomoci i s trasováním kontaktu a pak také vytvořit datově-analytickou vrstvu, která by se využila například k tomu, koho testovat,“ uvedl Jan Barta na svém blogu. 

Kromě nové telefonické linky mají být podle Barty spuštěny i nové webové stránky s informacemi o nemoci. 

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud