Ztratil se vám balíček z ciziny? Nedá se dohledat, ani reklamovat

Aneta Bednářová

Čekáte balíček ze zahraničí. Každý den kontrolujete schránku a nic. Balík stále nepřichází, přestože podle sledování zásilek Track & Trace vidíte, že dorazil do Česka už před čtrnácti dny. Cestu až z Číny přitom zvládl třeba do týdne. A když se balíček po dlouhé cestě nakonec ztratí na České poště několik kilometrů od vašeho domova? Nemůžete udělat nic. Přestože má zahraniční zásilka takzvané trackovací číslo, může nenávratně zmizet v zákoutích České pošty a adresát to nemůže nijak reklamovat.

Zahraniční e-shopy nabízejí už několik let možnost sledování odeslaných objednávek. Takzvané trackovací číslo předá zákazníkům obchod, ve kterém si objednají. Na internetu pak mohou po zadání čísla sledovat cestu balíčku od odesílatele až na svoji adresu. Někteří obchodníci tuto službu poskytují za příplatek, jiní ji nabízí zdarma při překročení určité výše objednávky.

Česká pošta nešetří. Na propagaci dává desítky milionů korun

sinfin.digital