Na trase Praha-Brno přibudou vlaky RegioJetu. Dojíždějícím to ale může zkomplikovat přestupy

ČTK

raz

Vstup soukromého dopravce RegioJet na železniční trasu Praha - Brno v hodinovém intervalu od 10. prosince zkomplikuje cestování lidem, kteří denně dojíždějí do práce osobními vlaky na tratích mezi Brnem a Břeclaví, Brnem a Letovicemi a Brnem a Tišnovem. U některých vlaků se totiž prodlouží jízdní doba a u některých zanikne přestupní vazba mezi vlaky v Brně-Židenicích ve směrech Letovice a Blansko. Vyplývá to z aktuálního návrhu jízdního řádu pro příští rok.

„O vlivu komerční dálkové dopravy na dopravu regionální jsme několikrát jednali se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), protože první návrhy jízdního řádu vypadaly skutečně dramaticky," řekl ČTK krajský náměstek pro dopravu Roman Hanák (ČSSD). Většinu přestupních vazeb v Židenicích se podařilo zachovat za cenu zpomalení některých vlaků. "Klíčové bude, zda se podaří dodržovat nový jízdní řád, který je tak nahuštěný, že se každé zpoždění přenese do celého systému," uvedl Hanák.

Dosud existovaly přestupní vazby v Židenicích v celou hodinu. "V jízdním řádu pro příští rok se však vyskytuje několik případů, v nichž ani tyto přípoje nebudou. Některé osobní vlaky směr Adamov budou totiž na trase nově předjíždět vlaky soukromého dopravce. Osobní vlak musí v takovém případě odjet z Brna dříve, tím pádem dojde k rozvázání přípoje od Tišnova, neboť tyto vlaky mají zase své vazby fixující jejich časovou polohu. Zhoršení podmínek pro regionální dopravu je tedy důsledkem neregulovaného nárůstu dálkové dopravy," sdělila ČTK mluvčí Českých drah Monika Bezuchová.

Podle mluvčí SŽDC Kateřina Šubové o problematice hovořili zástupci kraje, správce infrastruktury i společnosti Kordis JMK, která je koordinátorem krajské dopravy, v srpnu. "Výsledek je určitým kompromisem mezi možnostmi infrastruktury, technickými parametry vozidel a zájmy kraje a společnosti Kordis," uvedla Šubová.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital