Je třeba sundat Babiše. Novináři ukazují, jak funguje mediální bublina

Petr Holec

KOMENTÁŘ PETRA HOLCE | Když poslanec ANO Patrik Nacher na Twitter napsal ironický koment k cestě pirátského ministra zahraničí Jana Lipavského na Ukrajinu, snesla se na něj známá novinářská „úderka“. Současně s tím se reportérka Kateřina Dobiášová upřímně rozpovídala o tom, jak – podle jejích slov – skoro všichni novináři chtěli „sundat“ Andreje Babiše. Nemusíte číst mezi řádky, abyste pochopili, jak funguje „mediální bublina“.

„Bomba, která změní situaci,“ popsal Nacher cestu Lipavského na Ukrajinu. Je v tom cynismus i realita – Lipavského cesta samozřejmě nic nezmění, stejně jako nic nezměnilo, když ruskou agresi na Ukrajině před časem odsoudil i tehdejší premiér ANO Babiš. Byť s bombami bych byl na Ukrajině radši opatrný. A zvlášť v případě Pirátů, jimž sem tam nějaká ujede nejen na jejich fóru. Navíc co taky chcete na Twitteru, kde jsou ironičtí politici i novináři? A když ne úmyslně, tak jako třeba senátor Pavel Fischer aspoň nechtěně.

Jak ale ukazuje Nacherova „bomba“, smějí si ironii dovolit jen ti politici, kterým to dovolí novináři. „Teda to je trapný...,“ začal obranu pirátského politika Marek Švehla z Respektu, jenž tím spustil hotovou „karlínskou“ vlnu: záhy se k němu přidali i Martin Fendrych z Aktuálně.cz, Petr Honzejk z Hospodářských novin a Martin Veselovský z DVTV. A po nich i Jindřich Šídlo ze Seznam Zpráv a moderátorka České televize Světlana Witowská.

sinfin.digital