Nejdřív kniha, pak billboardy a teď i průzkum. Nerudová je prezidentkou (z) Karlína

Petr Holec

GLOSA PETRA HOLCE | Tak už to konečně víme: i Danuše Nerudová má šanci být prezidentkou! Tedy aspoň podle průzkumu agentury STEM, na jehož výsledky se nedávno v článku odkazovaly Hospodářské noviny které jej měly nepřekvapivě „k dispozici“. Bývalé univerzitní rektorce se „v Karlíně“ vůbec daří. Knižní rozhovor s názvem Máme na víc, který rozhodně není „prezidentský“, s Nerudovou vedl redaktor Respektu Jiří Nádoba a štědrý prostor dostává i jinde.

Jen pro vysvětlení: onen „Karlín“ je tu vydavatelství Economia Zdeňka Bakaly, které vydává Respekt i Hospodářské noviny a poslední dobou vlastně i Nerudovou. Ta se sice zkoušela tvářit, že zmíněný knižní rozhovor určitě není žádnou předvolební propagandou, ve skutečnosti ale není ničím jiným. Ostatně nejspíš tu knížku znáte, i když jste ji nečetli – reklama na ni je teď na billboardech. A to se na malém a chudém tuzemském knižním trhu hned tak někomu nepovede.

Leda že by to byla nějaká... kampaň. Je to vůbec napínavé. V anotaci ke knize se o Nerudové skromně píše jako o „významné ekonomce“ a „dost možná i kandidátce na post prezidentky České republiky“. A taky se dílo jmenuje úplně stejně jako film o neúspěšné prezidentské kampani Michala Horáčka, jejíž někdejší šéf Jiří Králík nyní podle Seznam Zpráv pracuje i pro Nerudovou. Ano, svět české prezidentské kampaně je malý: dva kandidáti, jeden film, jedna knížka a jeden název!

sinfin.digital