Piráti se dál utápějí v sebelítosti, neprobraly je ani průšvihy „parťáků“ ze STAN

Petr Holec

GLOSA PETRA HOLCE | I když mnohé pirátské myšlenky značnou část voličů děsí, před volbami se straně aspoň nedala upřít energie a snaha být vidět. Po vstupu do pětikoaliční vlády ale jako by Piráti zmizeli z politiky. Nedávný průzkum agentury Kantar jim přisoudil 7,5 procenta, a když bojovné Piráty k akci neprobudily ani průšvihy koaličního hnutí STAN, je fakt zle.

„Chceme, aby bylo vidět, co Piráti prosadili, ne soutěžit o lajky,“ říká místopředsedkyně strany Olga Richterová v rozhovoru pro Seznam Zprávy. Podobně pirátský předseda Ivan Bartoš nedávno v rozhovoru s kolegou Vratislavem Dostálem říkal: „Já osobně se teď soustředím hlavně na konkrétní práci… A mediální výstupy přijdou na řadu, až budeme mít něco hotové. Hodně řeším věci v Evropě.“

Ale zpátky k rozhovoru s Richterovou, protože ten je docela bizarní. Přední politička strany v něm míchá sebelítost s politickou naivitou. Věrně ale ilustruje povolební situaci Pirátů. Nesoutěžit o lajky je možná vznešený cíl do noční intelektuálské debaty u šálku tchajwanského čaje, ve skutečnosti o ně ale soutěží všechny politické strany. U Pirátů stačí jeden pohled na jejich sítě, je to přeci strana „ajťáků“, kteří svůj marketing vždycky jeli právě přes socky. Ostatně nemálo Pirátů se „sběrem lajků“ pro komerční klienty mimo politiku živí.

sinfin.digital