Pomoc škodovce je nemorální. Není důvod, aby daňoví poplatníci platili za špatná manažerská rozhodnutí Volkswagenu

KOMENTÁŘ MICHALA PŮRA | Vláda chce pomoci automobilce Škoda Auto a dalším firmám z oboru prostřednictvím programu Antivirus. Ten pomáhal firmám během covidové krize udržet pracovní místa. Problém je tentokrát ovšem úplně jiný. Škodovka stejně jako některé další automobilky čelí nedostatku čipů, což značně omezuje její výrobu. Onen nedostatek je způsoben chybou manažerů automobilek a jejich mizerným odhadem. Není tak důvod, proč bychom za to měli platit my všichni.

Jak před nedávnem upozornil šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík, firma bude mít od určitého počtu nevyrobených aut problém s hotovostí. Jednoduše řečeno, automobilce dochází peníze, které jí leží na účtech. Jak se něco takového může stát? Poměrně snadno. Mateřský koncern Volkswagen jen za poslední tři roky převedl z Mladé Boleslavi do Wolfsburgu zhruba 130 miliard korun.

To je samozřejmě naprosto legitimní a dividenda představuje jediný způsob, jak zhodnotit své investice v zahraničí. Volkswagen se navíc o škodovku dlouho staral vzorně a nemůžeme si na nic stěžovat. S nástupem nového šéfa VW Herberta Diesse se ale chování firmy poněkud změnilo. Diess před pár dny dorazil do Česka, kde jednal s premiérem a třeba i se šéfem škodováckých odborů.

Zbytek textu je pro předplatitele
dále se dočtete:
  • Proč škodovce ve skutečnosti došly čipy?
  • Co VW nabízí výměnou za pomoc a proč bychom to neměli přijmout?
  • Jak si pracovní trh se situací poradí?
  • A v čem spočívá šance pro novou vládu?
sinfin.digital