Půr: Babiš rozjel kvůli koronaviru marketingový ohňostroj. Zbytek země se proměnil v blázinec

HalfPageAd-1

Michal Půr

02. 03. 2020 • 16:34

KOMENTÁŘ MICHALA PŮRA | Pokud jste viděli vystoupení premiéra Andreje Babiše v nedělních Událostech ČT, kde referoval o opatřeních v boji proti koronaviru, možná jste chvíli nevycházeli z údivu. Ministerský předseda vystřeloval jednu větu za druhou jako v transu a zjevně překvapil moderátorku, která mu v podstatě nepoložila jediný dotaz. Stejný dojem můžete mít z jeho pravidelného týdenního hlášení na facebooku „Čau lidi!“. V něm je toho o koronaviru tolik, až snadno získáte pocit, že to píše sám starosta obklíčeného čínského Wu-chanu, odkud se nákaza rozšířila do světa. 

Mobile-rectangle-3

Babiš střídá tempo svého sdělení až neuvěřitelně rychle, nechybí samozřejmě ani oblíbený CapsLock tam, kde klade důraz. Na jednu stranu situaci hrotí, když píše, že „provedl inspekci všech důležitých zařízení, která jsou na boj s případnou epidemií určená“, aby následně všechny uklidnil a varoval před „šmejdy“, kteří se snaží na panice obohatit. Samotnému postu se nedá mnoho vytknout, najdete tam skutečně vše, co potřebujete vědět a je zjevné, že Babiš už ani nepotřebuje klasická média s výjimkou největších televizních stanic.

Úvaha je naprosto jednoduchá. Nejohroženější cílovou skupinou koronavirem jsou lidé ve věku nad 50 let, přičemž důchodci tvoří podstatnou část voličů ANO. Nevyzpytatelný vir je zjevně tak silné téma, že Babiš nemá na výběr. Buď bude poskakovat po celé republice jako papírový čertík, nebo mohou doznat újmy jeho preference. Zatímco ještě počátkem minulého týdne byl premiér velmi umírněný, v jeho druhé polovině už hýří aktivitou spolu s tím, jak se koronavirus šíří Evropou. Je navíc klidně možné, že k aktivitě ho vybičoval i jeden rychlý marketingový průzkum, který jasně určil téma a případný negativní sentiment v cílové skupině.

Pro opozici je v současnosti situace v podstatě tristní. Ve chvíli, kdy na aktivitou hýřícího Babiše zaútočí, se zlou se potáže. Když nezaútočí, bude vypadat, že nic nedělá. Koaliční partneři to také nemají úplně snadné, o čemž se dnes přesvědčil ministr vnitra a šéf ČSSD Jan Hamáček, který se marně snažil kontrovat návrhem na vyhlášení nouzového stavu. Do toho si můžeme ještě připočítat, že vedle Babiše během koronavirové „krize“ roste i ministr zdravotnictví Adam Vojtěch. Tipuji ho na druhého nejoblíbenějšího politika v následujícím průzkumu oblíbenosti politiků.

Vše výše řečené má jeden malý problém. V zemi, kde politiku do značné míry určují reakce cílové skupiny politické strany, už ani nepoznáte, jak vypadá skutečnost. Je to v podstatě nekonečný marketingový ohňostroj, který určuje agendu celé státu. Některá média jsou tak zdevastovaná, že realitu už dávno nedokážou posoudit a hrají v podstatě stejnou hru. Blázinec.

SDÍLET

Billboard-bottom-1