Socialistické daně, pirátské Palermo a nakonec tornádo

Minulý týden byl, co se týká kampaně, poměrně výživný. Všechno nakonec přebilo tragické tornádo. Ale my voliči jsme se o stranách, jež se ucházejí o naše hlasy, dozvěděli dost zajímavých věcí, jež by neměly jen tak zapadnout. Vítejte u prvního dílu speciálu: JE TO KAMPAŇ. Vlastně správně „Je to kampáááňň!“

ČSSD: návrat ke kořenům

Už v pondělí představila svůj volební program sociální demokracie. Pokud bych ho měl nějak stručně popsat, tak bych o něm řekl, že jde o návrat ke kořenům. Už žádné experimentování s nápady nové levice, koketování s progresivismem, snaha ulovit městské liberály, žádná, slovy Jana Hamáčka, „oranžová TOP 09“. Ale echt socialistický program, který jako základ pro obnovu země nabízí úderný slogan „zaplatí to bohatí“. Zdanění majetků nad sto milionů korun, zrušení daňových výjimek pro velké firmy, zavedení bankovní daně, progresivní zdanění příjmů…

Co na to říkám? Jako konzervativec, že bych je nikdy nevolil. Jako demokrat, že jde o legitimní socialistický program. A kdybych byl senior či zaměstnanec s nižšími, nebo nižšími středními příjmy, tak bych určitě dal hlas ČSSD. Bohužel, tyto skupiny dávají přednost ANO, SPD, nebo nově Přísaze. Ke své škodě. Jejich zájmy totiž hájí sociální demokraté. Moje ne. Ale z hlediska politického marketingu dělají nyní to jediné, co mohou: snaží se vrátit ke svým tradičním voličům. Zda je to zachrání, to nevím, to hodně záleží na formě kampaně, ale aspoň po osmi letech mají správný obsah a konečně střílejí na správný terč.

sinfin.digital