Squire Patton Boggs upravila kvůli koronakrizi ceny a nabírá lidi, kteří budou kralovat digitálu

Jan Januš

15. 07. 2020 • 07:00
KORONAVIRUS V ADVOKACII | Česká pobočka původem americké právní firmy Squire Patton Boggs dotáhla podle řídícího partnera Radka Janečka i během koronakrize několik transakcí a hledá nové lidi, důraz u nich klade na digitální dovednosti. Kancelář také pravděpodobně na nějakou dobu zlevnila. „Obecně můžeme říci, že jsme ceny dočasně přizpůsobili situaci na trhu. Konkrétní úprava sazeb je však naší obchodní záležitostí,“ říká bez dalších podrobností Janeček v anketě INFO.CZ Koronavirus v advokacii.

Inspirovala vás současná krize k nějakým inovacím při poskytování služeb?

Inovace jsou dlouhodobě nedílnou součástí poskytování právních služeb i bez krizového stavu. Pandemie proto nutně nevyvolala žádné dramatické změny. Nicméně jako každá velká firma, které záleží na lepším servisu služeb klientovi, se i u nás vytvořil větší tlak na celkovou digitalizaci. Vnímali jsme jej především ze strany klientů. Díky tomu, že fungujeme v řadě mezinárodních týmů, je nám online komunikace blízká a nyní jsme ji ve větší míře přenesli i do klientských služeb. 

Plánujete dále rozvíjet poskytování služeb prostřednictvím dálkové komunikace? Jakým způsobem?

Je důležité se nejprve ohlédnout maličko zpátky. My jsme během nouzového stavu zvládli bez problémů dotáhnout několik velkých transakcí, absolvovali online hearingy, udrželi kontakt s klienty a nepřerušili provoz. Klíčovým faktorem je, že máme technologické zázemí globální firmy a běžně využíváme různých konferenčních platforem s využitím videa a řady dalších interaktivních nástrojů, které nám usnadňují komunikaci s klientem i v rámci firmy. Před několika lety jsme spustili klientsky velmi přívětivou platformu s názvem Global Edge, specializující se na pracovněprávní poradenství a přístupnou odkudkoliv. Ta získala hned několik cen v kategorii inovací. Dálkově tedy poskytujeme služby již mnoho let, pouze platformy se vyvíjejí a mění se způsob a rozsah jejich využití.

Přistoupíte, či jste již přistoupili, vzhledem k současným ekonomickým vyhlídkám, k úpravě cen?

Obecně můžeme říci, že jsme ceny dočasně přizpůsobili situaci na trhu. Konkrétní úprava sazeb je však naší obchodní záležitostí. Na druhou stranu je nutné podotknout, že know-how našich právníků nám umožňuje pracovat efektivně, standardem je využívání AI platforem, takže s aktuální situací umíme velmi dobře pracovat a flexibilně na ni reagovat.

Dopadne současná krize nějak do vaší personální politiky?

Jednoduše řečeno, naše personální politika zůstává stále stejná. Hledáme skvělé lidi, kteří mají mít chuť stát se součástí týmu a budou růst spolu s námi. I v době nouzového stavu a po něm jsme připraveni přijímat nové zájemce, především z řad koncipientů. Jak se říká, dobrých lidí je stále málo. Aktuální výzvou je rozšiřování tzv. „digital skills“, ať už u stávajících zaměstnanců, nebo nově příchozích. Nouzový stav navíc urychlil některé procesy, které by možná trvaly o pár měsíců déle. Lidé si uvědomili svoje priority, někteří potřebovali změnit své působení nebo přeskupit práci. To jako firma vítáme. Po tomto oživení jedeme dál a věřím, že brzy do týmů přivítáme nové kolegy.

SDÍLET