Superhrdinové páchají válečné zločiny, věnujeme tomu náš první podcast, plánují KroupaHelán

Jan Januš

Advokátní kancelář KroupaHelán bratranců Pavla Kroupy a Jiřího Helána patří k nejinspirativnějším firmám na českém právním trhu. Neberou se příliš vážně, rychle přecházejí na tykání, byznysově se ale dívají vysloveně do budoucnosti, na cirkulární ekonomiku i udržitelnost. A tohle odráží rovněž jejich marketing a práce se značkou. Jak říkají v rozhovoru pro INFO.CZ, brzy chtějí spustit podcasty a určitě nepůjde o suchou právničinu, první totiž bude na téma Válečné zločiny superhrdinů proti lidskosti.

Jak na vás, s určitým odstupem, dopadla jarní etapa koronakrize?

Helán: Nejdříve nás to vystrašilo, ale podařilo se nám v situaci rychle zorientovat, celá kancelář přešla na homeoffice a jako jeden tým obrovským způsobem zabrala. Prakticky ze dne na den jsme postavili vlastní nahrávací studio, začali natáčet webináře a připravovat vlastní právní shrnutí, které jsme publikovali na sociálních sítích a rozesílali našim klientům newsletterem. Změnil se status quo, vir tady je a bude tady i na podzim, lockdowny se mohou opakovat. Od začátku jsme se tak na tu situaci dívali tak, že to tak zůstane. V tom, jak se změní svět a jak se změní advokacie, jsme se snažili a snažíme hledat příležitosti. 

Kroupa: Prostřednictvím webinářů jsme chtěli našim klientům pomoci. Zároveň pro nás bylo důležité být více vidět a zajistit si přísun nových klientů. Zkoušeli jsme placené i neplacené verze, na ty placené ale přišlo méně lidí, rozhodli jsme se tak, že webináře budeme dělat zdarma. Na začátku roku jsme si totiž řekli, že chceme být jako kancelář více vidět, a to pořád platí.  

Jste také hodně aktivní na sociálních sítích. Tam plánujete něco nového? 

Kroupa: Začalo to ještě před koronou, klíčový je pro nás LinkedIn. Prostřednictvím našich osobních profilů se snažíme být s lidmi ve spojení a být vidět. Přejít od teoretické části, kdy jsme si uvědomovali, že LinkedIn je příležitost, do fáze, kdy jsme opravdu začali psát příspěvky, bylo ale i pro nás poměrně složité. I pro nás je to vystoupení z komfortní zóny, které navíc vyžaduje disciplínu. 

Helán: Cestou je pro nás právě vytvářet kvalitní obsah, který by měl být ideálně zábavný i užitečný. Stále více bychom do toho chtěli zapojit také další členy týmu. Uvědomujeme si, že to není samospasitelné, mít lajky a spojení je sice pěkné, ale přetavit je v obchod je věc druhá. Nově chystáme podcasty. Sami jsme v několika z nich vystoupili a vyzkoušeli jsme si ten formát. Vedle sociálních sítí je to další prostor, kde můžeme ukázat, jak přemýšlíme o advokacii a o podnikání. Vymysleli jsme zatím dvě témata: Válečné zločiny superhrdinů proti lidskosti a Hoaxy sociálních sítí. Inspirací nám je Zuzka Fuksová z Buchet, se kterou se nad podcasty potkáváme nebo třeba facebooková skupina Nejsem právník, ale. Formát zatím ladíme, uvidíme, jestli se v tom budeme cítit přirozeně. Zvažujeme také rozhovory. Vždy to ale bude o právu a musí to lidi bavit. Nechceme se brát moc vážně. 

Kdo jsou právní inovátoři? Kteří advokáti pomáhají Soně Červené? A co dělá talent roku?

sinfin.digital