Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Facebook ví, že budoucnost je ve videu. Ale netuší, jak přimět lidi, aby se dívali

Facebook ví, že budoucnost je ve videu. Ale netuší, jak přimět lidi, aby se dívali

Osmadevadesát procent peněz, které Facebook vydělá, pochází ze zhlédnuté reklamy. Budoucnost přitom leží ve videoobsahu. Udržet uživatele sociální sítě u pohyblivých obrázků je nově úkolem Fidji Simové. Těžší úkol manažerka označovaná za jednoho z nejkreativnějších lidí byznysu dostat nemohla.

Simová dostala od šéfa Facebooku Marka Zuckerberga těžký úkol. Měla by ukončit táhnoucí se éru, během které nejrozšířenější sociální síť světa neúspěšně hledá optimální přístup k videoobsahu. Už je na čase. Pro velké inzerenty je tato oblast klíčová a poslední dobou to dost často vypadalo, že se o nalezení efektivního byznysmodelu zajímají spíš oni než Facebook, tvrdí analýza agentury Bloomberg.

Facebook dobře ví, že stále víc uživatelů na sociální síť nahrává vlastní videoobsah. Co neví, je, jak uživatele přimět, aby se na tento obsah taky dívali, a to po celou dobu jeho trvání. Data ukazují, že velká většina lidí na Facebooku u videa vydrží do prvního reklamního breaku. A to je prostě málo.

Úkolem Fidji Simové je přijít na to, jak na sociální síť přivést skupinu lidí, pro které se vžil pojem “time wasters,” mrhači časem. Drtivá většina z nich si totiž pořád pouští televizi. Z dat agentury Activate vyplývá, že průměrný Američan konzumuje denně videoobsah následujícím způsobem:

  • Televize - 240 minut
  • Netflix a další předplacené služby - 40 minut
  • YouTube - 30 minut
  • Stažená videa - 20 minut
  • Videa na sociálních sítích - 18 minut

Facebook se o “svých” osmnáct minut musí navíc dělit s dalšími sociálními sítěmi, přičemž zejména Snapchat je na tom vzhledem k počtu uživatelů poměrně lépe než Zuckerbergův gigant.

Minulý rok Facebook zaplatil nehorázné sumy celebritám jako je kuchař Gordon Ramsey, aby na sociální síť dávali virální videa, ale projekt nepřinesl výsledky. Následoval pokus s hubem jménem Watch, který se ale setkal a setkává s kritikou kvůli nekvalitnímu a zmateně vybíranému obsahu.

“Čelíme změně uživatelského chování, kterou musíme nejprve pochopit,” řekla Fidji Simová. V jejích prohlášeních se stále častěji objevuje slovo komunita. Možná tedy bude videoobsah na Facebooku manévrovat směrem k uskutečnění Zuckerbergovy teze o hubu Watch jako o místu, kde se lidé budou ve virtuálním světě potkávat. To zní přitažlivě, ale pořád to není řešení hlavního problému, totiž jak lidi udržet u videa, respektive u inzertního obsahu v něm. 

Naději Facebooku dávají data, která posbírala agentura Nielsen. Ta ukazují, že počet minut, které lidé tráví na internetu v chytrém telefonu, se za dva roky zvýšil z 69 na 147 minut. Je možné, že se sociální síť pokusí nějakým způsobem využít právě tuto tendenci a nabídne uživatelům různá zvýhodnění za sledování videa na smartphonu nebo tabletu.

Simová, která do Facebooku přišla před sedmi lety ze společnosti eBay, už sehrála klíčovou roli v implementaci reklamních formátů do mobilní aplikace Facebooku. Teď se očekává, že se jí podobný zázrak povede zopakovat. Pokud se jí povede uspět, bude to další krok k hlavnímu cíli všech technologických společností na mediálním trhu. Facebook, Google i Snapchat totiž chtějí vystřídat televizi v pozici hlavního zdroje zábavy.

 

„Prostě končíš!" Jak Babiš zachází se svými lidmi. Komentář Markéty Žižkové

Už za pár hodin bude jasno o tom, jaké složení vlády si představuje designovaný premiér Andrej Babiš. Události, které k tomuto rozzuzlení vedou, zatím nepřinesly žádné velké překvapení. Už delší dobu se spekulovalo o tom, že ministerské křeslo opustí šéfka resortu obrany Karla Šlechtová nebo ministr průmyslu Tomáš Hüner. Příznačný je ovšem způsob, kterým se o svém konci dozvěděli.

Šéfovi hnutí ANO se daří až do poslední chvíle tajit jména ministrů za ANO. Ví je Hrad a pak zřejmě několik Babišových nejbližších. K jejich zveřejnění vyzývali designovaného premiéra i sociální demokraté (kteří by jako koaliční partneři alespoň občas něco rádi věděli), na veřejnost se ale nedostala. Jak opakují členové hnutí stále dokola, své záležitosti si strana umí řešit za zavřenými dveřmi. Prostor pro úniky je minimální. Už kvůli tomu, že sami členové „této firmy“ toho ví jen pomálu a spoléhají na svého šéfa.

Link

Páteční ráno přitom opět ukázalo, jak Babiš ke svým lidem přistupuje. O svém konci v čele resortů se „nechtění“ ministři dozvěděli až dnes. Během telefonátu. A bez vysvětlení. Alespoň tak to popsala médiím Šlechtová. Telefon jí zazvonil v sedm ráno před zasedáním vlády.

4987065:article:true:true:true

O důvodech, proč už s ní Babiš není spokojený, se napsalo mnoho. Osobně jí ale prý nic nevysvětlil. „Pan předseda nic nezdůvodňuje. Prostě mi řekl, že nebudu součástí nového návrhu vlády,“ komentovala to pro média smířeně končící ministryně.

Dnes ráno se Babišovo rozhodnutí dozvěděl i šéf resortu průmyslu a obchodu. Právě okolo Hünera, potažmo obsazení významného ministerstva vedl Babiš se Zemanem spor. Už nyní – ač neznáme přesné jméno nového ministra – panují obavy z toho, jakým směrem Česko povede v důležitých rozhodnutích, jako je dostavba jaderných elektráren.

Link

Kdy se tento člověk i další „nováčci“ o své nominaci od Babiše dozvěděli, je otázka. Také jim zazvonil telefon dnes ráno?

Faktem přitom je, že i ministři, kteří odchází o „své vůli“ a rozhodnutí oznámili už před časem, to nelíčí zrovna v optimistických barvách. Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán pochopil, že se znelíbil Zemanovi mimo jiné tím, že vydal hackera Jevgenije Nikulina do Spojených států. Kritizuje i poměry v ANO a tvrdí, že jeho názory se od směřování hnutí liší. Jeho odchod z resortu v posledních dnech působí tiše. Příliš nekomunikuje. Nevyjadřuje se ani k otázkám na resort. Nejvíce by se jeho kroky daly přirovnat k vytracení, kdy za sebou jen potichu zavře dveře.

Končící ministr zahraničí Martin Stropnický si zas po letech uvědomil, že politika je vlastně špinavá hra, na kterou nemá nervy.

Link

Když se podíváme na chvilku mimo vládu – třeba na pražský magistrát – tak uvidíme Adrianu Krnáčovou, která se rozčiluje, že ji obklopuje parta neschopných lidí. Zároveň je ale jasné, že k jejímu konci vedlo i to, že ztratila Babišovu podporu.

5017080:article:true:true:true

Zpátky ke kabinetu: už v pátek večer by mělo být jasno v tom, kdo za ANO získá místo v pověstném vládním autobusu. Jedno je ale jisté už teď. Každý jmenovaný bude muset počítat s tím, že přes přátelskou atmosféru na PR fotkách hnutí, ho může kdykoliv potkat krátký telefonát: „Končíš a není ti nic do toho proč“. A to i firemní šéfové svým podřízeným vyjadřují větší porci úcty.

32744