Peníze promluvily. Facebook začne před videa umisťovat reklamu | info.cz

Články odjinud

Peníze promluvily. Facebook začne před videa umisťovat reklamu

Pokud někdo má dojem, že je na Facebooku příliš reklamy, má pro něj šéf sociální sítě Mark Zuckerberg špatnou zprávu. Ještě jí přibude. Nově se bude objevovat na začátku videí.

Neznamená to, že by newsfeed nadále měl být plný reklamy, kterou musí uživatelé shlédnout, aby se dostali k obsahu. Takzvaná “pre-roll” reklama se bude objevovat jen ve videosekci, oznámil web Recode.

“Nestojí o ně uživatelé, nestojí o ně manažeři Facebooku a stejně tam budou,” komentuje nejnovější rozhodnutí vedení nejrozšířenější sociální sítě světa Peter Kafka z Recode. Zuckerbergův nový tah souvisí se spuštěním modulu “Watch,” který uživatelům Facebooku nabízí kontinuální videoobsah. Mimochodem - videa v něm už teď obsahují reklamní breaky nasazované v průběhu videa.

Nyní k nim přibudou ještě reklamy, které uživatelé budou muset shlédnout předtím, než se dostanou k samotnému videu. To je stejný princip, jaký plošně uplatňuje například YouTube.

Nová strategie Facebooku by měla začít platit v průběhu příštího roku a její cíl je jednoduchý: narušit v tomto segmentu reklamního trhu dosavadní hegemonii YouTube. Otázkou samozřejmě zůstává, jak na tento útok budou reagovat manažeři Googlu, jemuž platforma YouTube patří.

Vliv bude toto rozhodnutí mít i na samotné tvůrce obsahu, kteří dostávají podíl z reklamních zisků. Jedniduše řečeno: čím delší video, tím víc reklamy do něj půjde na Facebooku umístit.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud