Články odjinud

Soukup už netáhne. Televizi Barrandov padla v prvním pololetí sledovanost téměř o 20 procent

Soukup už netáhne. Televizi Barrandov padla v prvním pololetí sledovanost téměř o 20 procent

Televizní skupině Barrandov se během prvních šesti měsíců letošního roku propadl podíl na sledovanosti (share) téměř o dvacet procent. Vyplývá to z dat, která pro INFO.CZ poskytla Asociace televizních organizací (ATO). Mediální odborník Milan Šmíd míní, že pokud Soukup nezmění svůj styl, k lepším číslům se už nedostane. 

Vlastníkovi a hlavní tváři televizní skupiny Barrandov se v první polovině letošního roku vskutku nedařilo. Kromě toho, že se Rada pro rozhlasové a televizní vysílání musela často zabývat stížnostmi kvůli skryté reklamě či neobjektivitě, tak televizi Jaromíra Soukupa také razantně ubyli diváci. 

Podle statistik společnosti ATO – Nielsen Admosphere se totiž podíl televize na sledovanosti (share) u diváků starších 15 let snížil v první polovině letošního roku o 18.6 procenta na 7,03 procent. To je nejvýznamnější pokles ze všech českých stanic.

Podle statistik byly v prvním pololetí nejsledovanější stanice České televize, jejichž share se zvýšil o necelých pět procent na 30,89 procenta. Rostl i podíl sledovanosti FTV Prima, který dosáhnul 22,22 procenta, naopak skupině stanic Nova Group share klesnul téměř o procentní bod na 29,23 procenta a v žebříčku nejsledovanějších stanic přepustila České televizi první místo.

Důvod Soukupova propadu je podle mediálního odborníka Milana Šmída přechod do stereotypu. „On svými tématy zprvu zaujal, přinesl některé inovace, ale profesionálně to již nezvládl,“ míní pro INFO.CZ Šmíd. „Lidé jsou už nyní unavení a on nepřináší nic nového. Vrchol už má za sebou, pokud chce v tomto stylu pokračovat, tak už se k lepším číslům nedostane.“

Na dotaz serveru INFO.CZ, zda televize plánuje vzhledem k poklesu sledovanosti nějaké změny, tiskový odbor TV Barrandov nereagoval.

Server Hlídací pes nicméně v minulých dnech informoval, že Soukupova mediální společnost Empresa Media, která mimo jiné dodává pro TV Barrandov zpravodajský obsah, propustila asi pětinu svých zaměstnanců, především novinářů.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud