Rezavý vrak u Murmanska. Ruský deník popsal katastrofální stav jediné Putinovy letadlové lodě | info.cz

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Rezavý vrak u Murmanska. Ruský deník popsal katastrofální stav jediné Putinovy letadlové lodě

Rezavý vrak u Murmanska. Ruský deník popsal katastrofální stav jediné Putinovy letadlové lodě

Ruské válečné námořnictvo má tři zásadní trable. Stavba nových lodí mu trvá dlouho, při nasazení je sužuje nekonečná řada technických obtíží a když se jednou dostanou do doků k opravě, není záruka, že budou nakonec opraveny. Třetí bod se aktuálně týká mnoha lodí, které Kreml označuje za pýchu ruské maríny, včetně jediné ruské letadlové lodě Admiral Kuzněcov.

Před dvěma lety musela být jediná ruská letadlová loď Admiral Kuzněcov kvůli souběhu hned několika vážných technických závad stažena z ostrého nasazení. Od té doby se po poněkud obstarožním plavidle slehla zem. 

Ukázalo se, že letadlová loď kotví v Murmansku, kde probíhá její celková rekonstrukce. Je co opravovat. Na sociálních sítích se objevují fotografie, na nichž například osádka strojoven pózuje před mašinami obrostlými rzí. Agentura Unian říká, že ruské námořnictvo plánuje na Kuzněcovovi provést rekonstrukci radioelektronické výstroje. Klíčovým problémem je ale pohonné ústrojí lodi. To původně vzniklo pro použití na korvetách, tedy výrazně menších plavidlech. Při plavbě rychlejší než 18 uzlů musí kotle Admirala Kuzněcova pracovat ve speciálním režimu, kdy je pod zvýšeným tlakem dodáváno více paliva. Sání ale nedokáže dodávat dostatek vzduchu, takže Kuzněcov laicky, ale přesně řečeno, nadměrně kouří.

Vysoké teploty při extrémním spalování se navíc podepsaly na strukturální pevnosti celých partií lodní architektury kolem strojoven a kotelen. Celý problém by se dal jednoduše vyřešit instalací nových strojů, potíž ale je v tom, že ruský průmysl je nedokáže vyrobit a jediný možná dodavatel jsou Spojené státy. A ty Rusku žádné plynové turbíny rozhodně nedodají. 

Admiral Kuzněcov by se měl podle oficiálního stanoviska ruské admirality vrátit do služby v roce 2021, do té doby se Rusko bude muset obejít bez letadlové lodi.

Oficiální místa tvrdí, že se Admiral Kuzněcov do služby vrátí za dva a půl roku, praktická zkušenost ale ukazuje, že to ve skutečnosti může být úplně jinak. Křižníku Admirál Nachimov došlo v roce 2008 jaderné palivo. Rekonstrukce splněná s jeho doplněním začala až v roce 2011 a skončit měla o rok později. Dalším termínem byl rok 2015, pak 2018 a aktuálně námořnictvo tvrdí, že by Admiral Nachimov měl do služby vstoupit v roce 2021. Torpédoborec Admiral Čabaněnko utrpěl v roce 2009 havárii strojů. Oprava začala v roce 2014, skončit měla roku 2016, ale stále není dokončená a finální termín se nepřestává posouvat.

Komunální volby 2018 se blíží. Aktuální informace i zpravodajství o sestavování politických koalic naleznete zde>>>

Blíží se senátní volby. Aktuální informace a zpravodajství naleznete zde>>>

 

 

 

Volby 2018

Senátní volby 2018

Termín senátních voleb Kandidáti do Senátu Voličský průkaz

Komunální volby 2018

Termín komunálních voleb Jak volit do zastupitelstva

V rámci voleb do Senátu není třeba volební lístek nijak upravovat, stačí lístek s vybraným kandidátem vložit do příslušné obálky a vhodit do volební urny. Volby do zastupitelstev fungují jinak, je možné udílet preferenční hlasy. Všechny kandidující subjekty jsou na jednom velkém hlasovacím lístku.

Základní shrnutí informací pro VOLBY 2018 -  Senátní i komunální >>>

Čekají nás teploty nad 40 stupňů, oteplování nejde zastavit, varuje klimatolog z Matfyzu

Vlna veder, která zasáhla v posledních dnech Českou republiku, je důkazem, že klimatická změna dorazila i k nám. Peter Huszár z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy tvrdí, že oteplování lze zastavit jen drastickým snížením emisí. I kdyby se to ale podařilo, nepůjde to hned. Huszár zároveň předpovídá, že pokud nastavený trend bude pokračovat, budeme se stále častěji setkávat s extrémními projevy počasí, a teploty nad 40 stupňů už ani v Česku nebudou výjimkou. Jak nebezpečné je sucho? Proč je ve střední Evropě aktuálně takové vedro? A proč mají lidé dojem, že přicházíme o jaro a podzim? Podívejte se na rozhovor.