Babiš je podvod a produkt PR. Vytváří iluzi, že chce věci zlepšit, říká Matěj Stropnický

Zelení představili na sklonku minulého týdne program a lídry pro podzimní volby do Poslanecké sněmovny. Oproti minulosti kladou podstatně větší důraz na sociální oblast. „Propojení sociálních a ekologických témat,“ vysvětluje v exkluzivním rozhovoru pro INFO.CZ jejich předseda Matěj Stropnický, „je jedním z mých hlavních cílů od chvíle, kdy jsem byl zvolen do čela strany.“ Kromě programu jsme hovořili o příčinách toho, že se Zelení již jedenáct let nedostali do sněmovny, o hnutí ANO a Andreji Babišovi, anebo o tom, kdo je dnes vlastně typickým voličem Strany zelených. „Dvě třetiny našich voličů jsou ve skutečnosti voličky. Takže naším nejtypičtějším voličem je žena každého věku. Naše vnitřní výzkumy ukázaly opakovaně, že ženy cítí odpovědnost k životnímu prostředí silněji, než muži. Ženy myslí na budoucnost nejen v kontextu obživy, ale chtějí také, aby jejich rodina žila v hezkém prostředí, aby děti dýchaly čistý vzduch, aby bylo kam chodit na procházky do přírody,“ říká Stropnický.

Zelení se dostali do Poslanecké sněmovny naposledy před jedenácti lety, v roce 2006. Kde spatřujete příčiny toho, že se vám to od té doby nepodařilo?

Nikdy jsme se nestali součástí žádných bratrstev, která si rozdělují moc, vliv a peníze. To se neodpouští. Nemáme vlastní ani sobě nakloněná média, takže musíme spoléhat jen sami na sebe a na veřejnost, že si často zkreslené a zaujaté informování nebo ignorování naší práce přebere a případně vyhledá sama. Stojíme proti velkému byznysu, na který jsou všechny velké strany napojeny. ANO toto dovedlo k dokonalosti: samo je velkým byznysem. Když máte tyhle mocné odpůrce seřazené pěkně všechny proti sobě, je velmi těžké uspět. Ale nevzdáme se.

Babišovy nadávky? Zachraňuje ho jeho tým, volby už nemůže prohrát, říká sociolog

sinfin.digital