Mají někdy až miliony fanoušků a velký dopad na cílovou skupinu. Vydělávají tím koneckonců i stotisícové částky měsíčně. Řeč je o youtuberech. Firmy už si jejich potenciálu všimly. O jejich zapojení uvažovali i čeští politici. Ještě před pár měsíci tvrdili, že kolem nich opatrně našlapují. Jen několik týdnů před volbami je ale zjevné, že do praxe se tento záměr příliš nepřevedl. A to přesto, že mohou youtubeři oslovit starší publikum, než by se na první pohled zdálo. A přispět k povzbuzení mladých lidí, kteří by se jinak k volbám neodhodlali jít.
Během jarních měsíců, kdy se kampaně politických stran před říjnovými volbami teprve pomalu rozjížděly, odpovídali volební manažeři na dotaz INFO.CZ opatrně s tím, na spolupráci s youtubery možná dojde. Tři týdny před volbami je zřejmé, že jejich potenciálu se rozhodli nakonec nevyužít.