Strany po youtuberech v kampani nesáhly. Co brzdí zapojení mladých hvězd internetu?

Markéta Žižková

Mají někdy až miliony fanoušků a velký dopad na cílovou skupinu. Vydělávají tím koneckonců i stotisícové částky měsíčně. Řeč je o youtuberech. Firmy už si jejich potenciálu všimly. O jejich zapojení uvažovali i čeští politici. Ještě před pár měsíci tvrdili, že kolem nich opatrně našlapují. Jen několik týdnů před volbami je ale zjevné, že do praxe se tento záměr příliš nepřevedl. A to přesto, že mohou youtubeři oslovit starší publikum, než by se na první pohled zdálo. A přispět k povzbuzení mladých lidí, kteří by se jinak k volbám neodhodlali jít.

Během jarních měsíců, kdy se kampaně politických stran před říjnovými volbami teprve pomalu rozjížděly, odpovídali volební manažeři na dotaz INFO.CZ opatrně s tím, na spolupráci s youtubery možná dojde. Tři týdny před volbami je zřejmé, že jejich potenciálu se rozhodli nakonec nevyužít.

Možná bude pro Česko nejlepší, když ve vládě nebudeme, říká šéf lidovců Bělobrádek

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital