Poučení ze Zlína: marketing Babišovi v senátních volbách stačit nemusí. A silných osobností má málo

Možná překvapivé vítězství daňového poradce Tomáše Goláně ve druhém kole doplňovacích voleb do Senátu na Zlínsku je vhodným momentem k úvaze na téma podzimních senátních voleb, které mohou na čas završit proměnu politické krajiny. Avšak také nemusí. Právě v tom tkví poučení z uplynulého víkendu. Svár se na podzim v každém případě nepovede o nic menšího, než zda také do horní komory výrazněji proniknou protestní či populistické formace v čele s hnutím ANO, které neváhají polistopadový politický systém označovat za korupční hydru, jež si zaslouží zlikvidovat. Doposud jsou totiž v Senátu spíše okrajovým a tedy izolovaným prvkem.

Podle politologa Lukáše Jelínka budou podzimní volby především soubojem marketingu hnutí ANO s jejich protipóly reprezentujícími srozumitelnou politickou alternativu, případně se silnými regionálně ukotvenými osobnostmi. „V politickém rozměru tedy očekávám zejména souboj marketingu hnutí ANO na straně jedné a ODS, TOP 09, STAN, na Moravě i KDU-ČSL, na straně druhé. Přičemž pro ODS, TOP 09, STAN a KDU-ČSL by bylo nejlepší netříštit síly - tam, kde to jde, nejlépe ani v prvním kole,“ říká Jelínek pro INFO.CZ.

Náhradník za Čubu. Doplňovací senátní volby na Zlínsku vyhrál daňový poradce Tomáš Goláň

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital