Čeští stavaři se ve Skandinávii za uplynulých deset let dobře etablovali. Po tunelech pro metro či automobily nyní získal Metrostav zakázku na výstavbu prvního mostu. Ve Skandinávii je z českých hráčů aktivní rovněž Subterra či tuzemská pobočka společnosti Skanska.
Metrostav reaguje na nedostatek infrastrukturálních zakázek na českém trhu a snaží se prosadit v zahraničí, mimo jiné ve Skandinávii. Čerstvé vítězství zaznamenala stavební firma v Norsku.
„Na konci minulého týdne jsme dostali akceptační dopis od Statens Vegvessen na zakázku stavby prvního mostu v Norsku. Na jaře příštího roku zde začneme stavět 730 metrů dlouhý most přes fjord. Součástí zakázky za miliardu a půl je kromě mostu i silniční přeložka a tříkilometrový tunel," uvedl Jiří Mosler, technický náměstek ředitele divize 5, která se v Metrostavu specializuje na tunely a dopravní infrastrukturu.
Celková hodnota zakázky je 2,2 miliardy českých korun a nabídku podával Metrostav ve sdružení s norským partnerem Bertelsen and Garspestad (BG). Na norského partnera tak připadá 0,7 miliardy korun.