Češi v e-shopech opět trhali rekordy. Tržby online obchodů loni stouply na 135 miliard korun

ČTK

ekb

ržby tuzemských internetových obchodů stouply loni meziročně o 17 procent na 135 miliard korun. Růst pozitivně ovlivnilo silné předvánoční období. Celkově největší objem peněz utratili zákazníci na internetu za známé značky elektroniky - Samsung, Apple a Xiaomi. O víc něž 3000 vzrostl také počet e-shopů na českém trhu, aktuálně jich je 43.500. Vyplývá to z údajů srovnávače cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci.

"Díky mimořádně příznivému počasí byla první polovina roku s menším růstem, úspěšný konec roku vytáhl obrat o 17 procent výš než vloni. Češi v e-shopech opět trhali rekordy," uvedl šéf Heureky Tomáš Braverman.

Rok 2018 tak byl pro českou e-commerce nakonec ještě úspěšnější, než se očekávalo. "Zákazníci stále častěji objednávají on-line zboží z kategorií, které se v minulosti na internetu prodávaly podstatně méně. Věříme, že růst podobným tempem bude pokračovat i v roce 2019," dodal výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Zákazníci e-shopů častěji objednávají on-line zboží z kategorií, které se v minulosti na internetu prodávaly podstatně méně.

Nejvíc peněz nechali zákazníci v e-shopech za mobilní telefony. "Konkrétně Apple iPhone 7. Za ním jsou další modely iPhonů, utrácelo se ale také za telefon Huawei P20 Lite, sedačku Wersal a investiční zlato," dodal Braverman. Na množství kusů se nejčastěji objednávaly proteinové tyčinky, kontaktní čočky a pleny.

Největší růst ze všech kategorií si připsalo jídlo, meziročně o 52 procent. Prodej sexuálních pomůcek stoupl o 33 procent a hobby zboží o 27 procent. O čtvrtinu stoupl zájem o kosmetiku a dětské zboží.

sinfin.digital