Nastávají temné časy. První viditelné oběti krize jsou e-shopy

Dopady ekonomické krize se pomalu začínají propisovat do každodenního života. Prudké zdražování dělá problémy e-shopům, které v době uzavřených kamenných prodejen zažívaly hotový Klondike. To se ovšem mění, podle dat i ohlasů z trhu se blíží temné časy, které přežijí jen ti nejsilnější.

Rozšiřování skladových kapacit a interních týmů, zdražující reklama kvůli novým hráčům na trhu, příliš velké předzásobení ve snaze vyhnout se inflační přirážce a výrazně nižší poptávka představují pro celou řadu e-shopů smrtící kombinaci. „Snižují se proto letošní ambice a hodně se začíná dívat na ziskovost,“ uvádí Ondřej Klega, který investuje do internetových obchodů.

Obrátila se tak povaha trhu, ještě před rokem bylo hlavním cílem co nejrychleji růst, nyní se pozornost upíná zpět k základům byznysu, tedy k reálnému, nikoli potenciálnímu zisku.

Už v prvním kvartálu e-shopy zaznamenaly nižší tempo růstu, než tomu bylo v minulém rekordním a pandemickém roce. Podle dat Heureky klesl obrat české e-commerce o 25 procent. Český statistický úřad uvádí, že internetovým a zásilkovým obchodům v březnu tržby klesly o 19 procent.

sinfin.digital