Velikonoce bez droždí. Vyprodali jsme roční zásoby, říká král sušených kvasnic

Lenka Petrášová

Na sociálních sítích se už nějakou dobu šíří vtipy kvůli vyprodanému droždí. Šéf české potravinářské firmy Labeta, která vyrábí sušené kvasnice, Antonín Smrček říká, že o tom ví a že se mu ani nesnilo, že by se za patnáct let jeho působení v podniku někdy podařilo vyprodat více než celoroční objem jen během prvního čtvrtletí. Enormní poptávka trvá a podnik navzdory krizi míří k rekordním výsledkům. 

 

Jak moc se zvýšila poptávka po droždí v posledních týdnech?

Tak, že jsme vyprodali více než celoroční objem naší produkce během prvních tří měsíců roku, a z toho doba březnové koronavirové izolace dělá 80 procent. Tedy za jeden měsíc se vyprodalo to, co jindy trvá bezmála celý rok. To od roku 1993, co firma existuje, nikdo nepamatuje, ani já za patnáct let ve firmě.

Čím si to vysvětlujete? Tím, že chybí čerstvé droždí?

To jednak, takže poptávka se logicky přesunula k nám a k trvanlivějšímu zboží. Čerstvé droždí má navíc omezenou trvanlivost a na rozdíl od sušeného ho jen špatně prodáte přes e-shop. Zajímavější je otázka, proč chybí čerstvé droždí. Částečně to způsobila panika z koronaviru. A pak se pocit lidí, že se musí předzásobit, přesunul k trvanlivějším potravinám, kam sušené droždí patří. A druhá věc je, že je všechno zavřené, včetně restaurací, tak lidé si chtě nechtě musí víc vařit doma. K tomu si přičtěte, že jsou omezené způsoby vyžití a trávení volného času, jak ve sportovním, tak v kulturním životě. Jenže lidé se potřebují nějak doma zabavit, aby se nenudili, takže si krátí čas v izolaci pečením a kuchařskými experimenty.

Takže doba koronaviru naučí Čechy péct?

Tak nějak.

Sousedská diktatura. Bitvu o svobodu svedeme spíš mezi sebou než se státem

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital