Albertu došly hry, které sliboval za nákupy. Zákazníci zuří, s body se mezitím rozjel obchod na Aukru

14. 02. 2017 • 18:24

Získejte za nákupy 25 nálepek a dostanete společenskou hru zdarma, sliboval obchodní řetězec Albert. Akce měla trvat do konce března, obchod ji ale nečekaně ukončil o měsíc dříve. Hry předčasně došly a na sociálních sítích se strhla vlna nespokojených reakcí. Není to poprvé, kdy věrnostní odměny obchodů zmizely předčasně. Zvlášť dárky pro děti mizí rychle. A na internetu mezitím bují „černý trh“ s potřebnými samolepkami.

Kampaň se společenskými hrami Hasbro Albert odstartoval 18. ledna. Zákazníci měli za každých 200 korun nebo nákup vybraných produktů získat samolepku. Po nasbírání 25 nálepek mohli zdarma dostat jednu ze sedmi společenských her. Na výběr byly třeba klasiky jako Monopoly nebo Twister.

Po měsíci řetězec oznámil, že kampaň oproti předpokladům skončí o měsíc dříve, zákazníci budou moci nálepky sbírat jen do 21. února. Na sociálních sítích se okamžitě vzedmula vlna nespokojených reakcí. „Po několikáté kampaň, kde dojde část nebo celé množství slibovaných odměn a pak následují omluvy na facebooku, které jsou člověku opravdu platné... Smutný je, že je to zaměřeno na děti, to jejich zklamání se nedá srovnat s naším,“ rozčiluje se například na profilu Albertu Barbora Chramostová.

Albert se ale brání tím, že zájem byl obrovský a hry docházejí. „Co se týče trvání kampaně, vždy komunikujeme datum předpokládaného skončení s tím, že termín se může změnit v závislosti na zájmu zákazníků. Na základě jeho vývoje a s předstihem vždy zákazníky upozorňujeme na blížící se konec kampaně,“ vysvětluje pro INFO.CZ manažerka komunikace firmy Ahold Barbora Vanko.

Není to ale poprvé, kdy slibované odměny za nákupy došly předčasně. Největší zájem bývá pravidelně o věci pro děti. Táhnou knížky, plyšáci nebo dvd s pohádkami. Problémy s nedostatkem odměn se objevily v minulosti snad ve všech řetězcích. V Lidlu došly nože, v Bille někteří plyšáci, v Albertu pohádkové knížky. A zákazníci pokaždé na sociálních sítích zuří. V případě Lidlu chtěli údajně někteří i podávat trestní oznámení.

Na Aukru někdo nálepky z Alberta přeprodává

Hru získávají zákazníci za 25 věrnostních nálepek, což může být ekvivalentem nákupu za 5 tisíc korun. A mnozí neskrývají zklamání, že cestovní verze her už nestihnou získat, protože právě kvůli nim prý v Albertu nakupovali. „Chybí nám 15 bodů a jak váš obchod nemáme rádi a nechodíme tam, tak jsme kvůli hrám začali, no tak zase skončíme, toto je fakt rána pod pás, to se nedělá, to je hnus,“ vylívá si zlost na facebookovém profilu Pája Hejná.

Cílem věrnostních akcí je bezesporu nalákat zákazníky a zvýšit prodeje díky rodičům, kteří podlehnou prosbám svých dětí, na které dětské odměny cílí. Zisk her byl podmíněný útratou několika tisíc korun, plná verze hry Monopoly se přitom dá na internetu pořídit už od 500 korun. Populární Twister zájemci seženou už asi za dvě stovky.