„Byl jsem v šoku.“ Rozhovor s modelem, který v letáku Lidlu rozlítil Čechy

Info.cz

„Čím tmavší člověk je, tím těžší to má,“ říká sympatický mladík Alpha Dia žijící v Hamburku. Jeho snímky v letáku supermarketu Lidl, které se objevily i na českém trhu, spustily lavinu nenávistných komentářů. Rozhovor s mužem přinesl německý deník Frankfurter Allgemeine.

Dělal jste reklamu pro Lidl a na českém facebooku jste tak odstartoval rasistickou bouři. Diskutéři se staví proti multikulturalismu, bojí se zániku bílé rasy. Co jste si o tom myslel?

Takové reakce v roce 2017. Byl jsem v šoku. Potkávám modely z celého světa, také z Česka a Praha je mezinárodní město. Když se tolik Čechů bojí „vymizení bílé rasy“, budou to tak vidět i někteří lidé z Německa a obyvatelé v jiných zemích. Toho se bojím.

Ty mírnější komentáře zněly: „Očekávám v Čechách typicky české modely.“

To nedává smysl, neboť Lidl má stejnou reklamu v celé Evropě. Snímky se fotí s modely z celého světa. Já jsem osobně dostal pouze pozitivní ohlasy. Jeden známý mi napsal, jak ho těší, že má Lidl v katalogu konečně černého modela. Negativní komentáře byly jen na stránce Lidlu. 

#peace✌🏿️

Fotka zveřejněná uživatelem Alpha Dia 🇸🇳🇩🇪 (@alpha_dia_),Čec 22, 2016 v 3:13 PDT

Zažil jste v Německu někdy něco podobného?

V práci se mi nikdy nic podobného nestalo. V každodenním životě ano. Ve vlaku na mě lidé v posledních letech stále častěji házejí nepříjemné pohledy nebo musím poslouchat hloupé komentáře.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital