Čechy pobouřil černoch v reklamě na Lidl. Fungují tu spíše slovanské typy, říká expert

Aneta Bednářová

Kauza černošského modela v letáku Lidlu rozdělila republiku. Některé zákazníky mladík tmavé pleti rozhořčil na nejvyšší míru, takže říkají, že už budou nakupovat jinde, jiní obchodu tleskají za jeho odvahu a tolerantní přístup. Různé rasy modelů a modelek se ale v letácích a katalozích objevovaly vždy. Proč vzbudily takové pobouření až nyní?

Mezi zlevněnými jogurty a sušáky na prádlo se v posledním akčním letáku Lidlu objevila i nabídka pánské módy. Tu na fotografiích předváděl mladík tmavé pleti, což vzbudilo mezi zákazníky obchodu bouři nevole. „Tak na to, že bude někdo z naší rodiny ještě někdy nakupovat v Lídlu, na to můžete klidně zapomenout. Nehodláme podporovat nadnárodní řetězce, které nám sem vnucují multikulti černochy. Tak s tím táhněte tam, odkud jste přišli, v naší zemi pro vás není místo,“ rozčiluje se na facebookových stránkách Lidlu například Věrka Kudláčková.

Proč ale mladík vzbudil v lidech takovou nevoli? Některé zásilkové katalogy nebo obchody s oblečením používají figuranty jiné pleti naprosto běžně. „Myslím, že to bude souviset s nějakou aktuální situací ve vztahu k uprchlické krizi. To téma je asi pro některé citlivější. Globální firmy ve svých katalozích mívaly poměrně často modely a modelky různých barev pleti, ale nikdy jsem se nesetkal s tím, že by to někomu vadilo,“ vysvětluje pro INFO.CZ výkonný ředitel Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu Tomáš Hájek.

Lidl dal do letáku modela tmavé pleti. Vyvolalo to vlnu nevole

sinfin.digital