Česká pošta zahájila první vlnu rozsáhlých kontrol toho, jak její zaměstnanci na pobočkách odvádějí svou práci. A jak komunikují se zákazníky. Za 10 milionů korun si najala výzkumnou firmu, která bude sledovat například to, jestli jsou pracovníci za přepážkami dobře upraveni, nepoužívají mobily a nepijí. Hlídat se bude také čistota pobočky i to, jestli je dostatečně vyvětraný vzduch. Kontroly nyní probíhají na stovkách poboček.
Pracovníci na poštovních pobočkách by měli být v následujících týdnech a měsících na pozoru. Česká pošta totiž naplno spustila rozsáhlý kvalitativní průzkum, v rámci něhož bude zkoumat kvalitu odváděné práce. Na takzvaný „mystery shopping“ si ve výběrovém řízení najala společnost NMS Market Research a zaplatí za to až 10 milionů korun. Vyplývá to ze smlouvy, která byla uzavřena na jaře tohoto roku.
První kontroly podle informací Blesk.cz už probíhají. Podle objednávek, které jsou k dispozici v registru smluv, si pošta objednala první dvě vlny výzkumu za bezmála 600 tisíc korun. Zaměřeny budou na celkem 950 poboček, které v utajení navštěvují výzkumníci, případně pracovníkům volají a testují je. První vlna probíhá od srpna a výsledky by pošta měla mít k dispozici do konce října. Druhá vlna začne vzápětí a poběží do konce roku.
Hlídá se například to, jestli má zaměstnanec čistý a kompletní stejnokroj, upravené vlasy, ruce a nehty nebo zda nežvýká žvýkačku. Na pracovním místě také nesmí mít viditelné své osobní věci, třeba kabelku nebo mobilní telefon. Zakázáno je také pití nebo konzumace jídla v dohledu zákazníka.
Více si přečtěte na webu Blesk.cz.