Kdo v Česku utrácí poslední rok nejvíc za politickou reklamu na Facebooku? Babiš je až čtvrtý

HalfPageAd-1

Michal Půr

03. 03. 2020 • 14:03

Přestože se může zdát, že hegemonem české části Facebooku je – co se týče politických reklam – premiér Andrej Babiš a jeho hnutí ANO, rozhodně tomu tak není v případě vydaných částek. Marketingový tým za poslední rok zaplatil za reklamu na největší sociální síti světa zhruba 1,3 milionu korun, což ho řadí až na čtvrté místo, ukazují data Facebooku

Mobile-rectangle-3

Celkovým vítězem v utrácení za politickou reklamu na Facebooku je za poslední rok poněkud paradoxně Babišův koaliční partner – ČSSD. Stranu Jana Hamáčka stálo promování jednotlivých příspěvků za poslední rok zhruba 1,7 milionu korun. V tomto případě tak opět platí úměra, že volební preference se rozhodně neodvíjí od výše marketingových rozpočtů na sociálních sítích.

Sociální demokracii následuje poněkud Evropský parlament jen s o něco málo nižším rozpočtem. Hned za něj se řadí jeden z úhlavních Babišových nepřátel – Milion chvilek pro demokracii. Spolek, který je schopen svolat statisícové demonstrace proti současné vládě, utratil za poslední rok na sociální síti téměř 1,5 milionu korun. Až za skupinou Mikuláše Mináře a jeho přátel je právě Andrej Babiš.

Z opozičních politiků nejvíc utrácí Petr Fiala a jeho ODS. Za rok to je zhruba milion korun, přičemž intenzita nakupování reklamy v posledních týdnech roste. Pokud se podíváme na posledních 90 dní, tak je Fiala jasnou jedničkou politické reklamy, alespoň pokud jde o výdaje. Podobně utrácí i Piráti, ostatní strany za nimi silně zaostávají o stovky tisíc korun.

Žebříček výdajů na politickou, volební a sociální reklamu:

1.      ČSSD

2.      Evropský parlament

3.      Milion chvilek pro demokracii

4.      Andrej Babiš

5.      Welcome to the Jungle Česko (kariérní portál)

6.      Evropská komise

7.      KDU-ČSL

8.      Info.cz

9.      Možnost volby (projekt americké ambasády a agentury Konektor)

10.   Starostové a nezávislí

SDÍLET

Billboard-bottom-1