Prezidentská kampaň v číslech: nejvíc stála Drahoše, Topolánek dal miliony ze svého

Info.cz

Prezidentská volební kampaň Mirka Topolánka stála asi 18,1 milionu korun. Sám Topolánek do ní investoval 7,4 milionu korun. Kandidatura finalisty prezidentské volby Jiřího Drahoše na post hlavy státu stála jeho sponzory téměř 50 milionů korun. Vyplývá to ze zpráv o financování volební kampaně, které kandidáti poskytli Úřadu pro dohled nad financováním politických stran. Část uchazečů o Hrad zatím svou povinnost nesplnila, čas mají do pondělní půlnoci.

Drahoš, který prohrál v druhém kole volby s Milošem Zemanem, vykázal jako výdaje 49,97 milionu korun. Na peněžních darech dostal asi 46,7 milionu, na další asi 3,3 milionu pak vyčíslil takzvaná bezúplatná plnění, tedy třeba práci svého manažera Jakuba Kleindiensta či umístění reklam. Sám do kampaně vložil 76.300 korun.

sinfin.digital