Příběh D8: roky průtahů, zdražování a rozpačitá premiéra

Kristína Paulenková

Konečně se Češi dočkali a do Drážďan z Prahy budou jezdit po dálnici, i když úsilí o její vybudování lemují komplikace. Ostatně ani dnes se nakonec nezprůjezdní úplně. Ředitelství silnic a dálnic na poslední chvíli rozhodlo o omezení u Prackovic, kde se zatím bude jezdit jen jedním pruhem. Dostavbu pečlivě sledovali odborníci i média kvůli sesuvům půdy. Časová úspora by pro řidiče z Prahy mohla být zhruba 20 minut. 

Někteří odborníci tvrdili, že ministerstvem vybraná varianta je z předložených možností nejméně vhodná. Někteří doporučovali vedení tunelu pod Kubačkou. Tato varianta byla dražší, ale podle nich jistější. Ministerstvo vybralo koridor na základě posudku profesora Jaroslava Paška z Přírodovědecké fakulty UK. Sesuv pak na dálnici způsobil škodu 700 milionů korun a na souběžné železniční trati 300 milionů.  

Ještě pár týdnů před otevřením posledního úseku někteří odborníci hlasitě upozorňovali, že úsek může být kvůli sesuvům nebezpečný. „Znám geologickou stavbu. Vím, že je to nebezpečné od samého počátku, a obávám se, že veškerá nebezpečí ještě nejsou ošetřena," uvedl Vladimír Cajz před časem v České televizi.  

Je dálnice D8 životu nebezpečná? Respektovaný geolog tvrdí, že ano

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital