Role empatického „tatíčka“ Babišovi nepomohla. Proto bude řešit, zda se nevrátit k negativismu a slovní agresivitě, míní Cabada

Politolog Ladislav Cabada v rozhovoru pro INFO.CZ uvažuje o limitech a vyhlídkách jednotlivých kandidátů na prezidenta měsíc před prvním kolem přímé volby. A třeba Andrej Babiš podle něj bude řešit zásadní dilema. „Nasadil si tvář empatického ‚tatíčka‘, nicméně to zatím nevedlo k posílení jeho preferencí. Jeho marketingový tým tak jistě bude řešit, zda něco nezměnit, zda se nevrátit spíše k negativismu a slovní agresivitě.“

Na výstupech z šetření agentury Median, které bylo zveřejněno na sklonku minulého týdne, zaujmou především dvě věci: nástup Danuše Nerudové do čela, ale také vyhlídky jednotlivých kandidátů v případném druhém kole: v čase sběru dat by v něm Danuše Nerudová porazila Andreje Babiše 60:40 procentům, podobně jednoznačně by skončil také souboj Petra Pavla s předsedou hnutí ANO, Pavel by bral jen o jediný procentní bod méně než Nerudová.

Ta dokonce v reakci na tyto výstupy týkající se případného druhého kola přímé prezidentské volby v pondělí na Twitteru uvedla, kterak věří, že ať už volby dopadnou jedním z těchto dvou scénářů, bude Česko 28. ledna slavit. „Pojďme si to ve světle hádek a antikampaní připomínat. Za žádných okolností si nenechme vzít radost z toho, že naši zemi čekají lepší časy.“ Skoro to působí dojmem, jako by mělo být měsíc před volbami o tom hlavním už de facto rozhodnuto.

Základní otázka tedy zní, zda je v možnostech Andreje Babiše během jednoho měsíce dosavadní trendy, podle kterých by prohrál s Nerudovou i s Pavlem, nějakým způsobem zvrátit. A pokud ano, co pro to musí předseda hnutí ANO udělat. „Andrej Babiš má nyní hlavní cíl, a to postup do druhého kola,“ reaguje na naši otázku politolog Ladislav Cabada. Podle něj ho totiž v současné situaci nástupu Danuše Nerudové a stabilizovaných preferencí Petra Pavla nemá Andrej Babiš jistý.

„A zatím nenašel cestu k tomu, jak oslovit větší skupiny voličů mimo své věrné, s nimiž primárně komunikuje,“ zdůrazňuje politolog. „Víme, že chce do celoplošných debat v lednu vstoupit selektivně,“ pokračuje Cabada, „a je otázkou, nakolik k tomu bude moci využít jak média, která vlastní, tak i spřízněné novináře v některých dalších privátních médiích.“

sinfin.digital