S panákem v ruce, ale i kolíčkem na nose. Proč Andrej Babiš na sociálních sítích válcuje své soupeře

Vendula Stadlerová

Ministr financí Andrej Babiš pomalu rozjíždí předvolební kampaň. Šéf hnutí ANO objíždí české hospody a provozovatelům vysvětluje, proč zavedl elektronickou evidenci tržeb. Fotky s místními u piva nebo s panákem v ruce pak obratem dává na sociální sítě. Vicepremiér se na veřejném profilu nebojí ani zveřejňování některých detailů z osobního života. Svým facebookovým přátelům a sledujícím už se představil nejen v pyžamu, při vyměšování, ale třeba i s kolíčkem na nose.

Andrej Babiš vsadil na lidovou kartu. Poslední dny plní svůj facebookový profil fotoalby z návštěv hostinců a tanečních zábav, kde osobně debatuje jak s hostinskými, tak místními. Leckde si s nimi i připije. Pod svými příspěvky sbírá obvykle i tisíce lajků.

„Andrej Babiš sociálních sítí využívá šikovně, jelikož na nich dokáže umě relativizovat neúspěchy své či svého hnutí, stejně tak se mu daří prodávat na sítích své úspěchy. Sociální sítě využívá i k budování své image nepolitika a ukazováním i osobních fotografií se vymezuje vůči tradičním politikům, kteří jsou jeho oponenty,“ vysvětluje pro INFO.CZ politolog z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy Kamil Švec.

Kandidovat budu, oznámil Zeman politikům a svému okolí. Jaké šance mu dávají politologové?

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital