Výběrové základky jsou kontraproduktivní. Děti se musí naučit respektu k jinakosti, tvrdí expertka

Úřad Veřejného ochránce práv tento týden zveřejnil výstupy detailního šetření, jehož cílem bylo identifikovat problémy škol, které mají zkušenost se vzděláváním romských žáků, jsou otevřené společnému vzdělávání nebo se snaží poskytovat kvalitní vzdělání všem bez ohledu na etnicitu. Na základě tohoto výzkumu ombudsmanka připravila sérii doporučení jednotlivým aktérům, kteří mohou zlepšit situaci romských dětí v českém vzdělávacím systému. Politický reportér INFO.CZ Vratislav Dostál při té příležitosti hovořil s jednou z autorek šetření, socioložkou a vedoucí výzkumného oddělení v kanceláři Veřejného ochránce práv Marínou Urbánikovou.

Jsem rodič, mám dítě, které jde do první třídy. Chci pro něj pochopitelně to nejlepší. Znám rizika spojená se segregovanými školami. Co byste mi doporučila?

Doporučila bych vám nejdříve zjistit, která škola je pro vaše dítě spádovou školou, to znamená, která škola vaše dítě musí přijmout – bude to některá ze škol v okolí vašeho bydliště, což je dobré, protože by vaše dítě nemuselo docházet daleko. Pak bych vám doporučila se jít do školy podívat. Promluvit si s ředitelkou nebo ředitelem, případně se podívat, jak škola funguje, podívat se na webové stránky školy.

Nesouhlasím s plošným zavedením obědů zdarma ve školách, říká ministr školství Robert Plaga

sinfin.digital