Facebooková revoluce. Fake News weby už nebudou moci podporovat příspěvky na sociální síti

vkr

Sociální síť Facebook vyrazila do ofenzivy proti falešným zprávám, alternativním faktům a podvodnému obsahu. Společnost Marka Zuckerberga varovala, že poskytovatelé falešných zpráv již na sociální síti nebudou moci inzerovat. Ukazuje tak cestu třeba i společnosti Seznam, která se na počátku srpna snažila o podobný přístup, nakonec však své plány odvolala. 

Už dost, varuje Facebook. „Pokud budete opakovaně sdílet zprávy, které se ukáží jako falešné, tak vaše společnosti nebudou moci inzerovat na Facebooku,“ uvádí společnost na svém blogu. O tom, do jaké míry se jedná o takzvané falešné zpravodajství, přitom nebude rozhodovat sám Facebook, ale nezávislé ověřovací, fact-checkingové společnosti.

„Pokud stránka na facebooku bude opakovaně sdílet příspěvek, který byl označený třetí stranou jako falešný, tak společnost tuto stránku provozující již nebude moci nakupovat na facebooku reklamu. Pokud stránka se sdílením falešných zpráv přestane, tak bude k nákupu reklamy opět kvalifikována,“ nastavuje nové podmínky sociální síť.

Facebook uvedl, že falešné zprávy jsou nebezpečné pro jeho komunitu. Tvoří svět méně informovaný a vedou k rozpadu důvěry. Společnost Marka Zuckerberga se proto rozhodla bojovat proti falešným zprávám na několika frontách. Chce omezit ekonomické iniciativy k samotnému vypouštění falešných zpráv, vyvíjí nové produkty, které by zabránily jejich šíření a vzdělává uživatele, aby byli v oblasti fake news obezřetnější.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital