Pozice Facebooku a Googlu na reklamním trhu je v ohrožení. Přichází nový obr

Info.cz

urm

Americký Amazon je nezpochybnitelnou jedničkou na trhu eshopů, cloudových služeb a nyní se chystá dobýt i reklamní trh. Původně jen gigantický eshop miliardáře Jeffa Bezose podle serveru Mashable potichu vylepšuje svůj reklamní systém a začínají si toho všímat i finanční trhy. Analytici banky Morgan Stanley odhadují, že by firma příští rok z reklamy mohla utržit zhruba pět miliard dolarů. To je pro srovnání dvojnásobek ročního obratu Snapchatu, nebo polovina současné tržní hodnoty Twitteru.

V roce 2020 by reklamní příjmy Amazonu mohly dosáhnout sedmi miliard dolarů. I tak by ovšem firma dosáhla jen na čtyřprocentní tržní podíl s reklamou, kde jasně dominují Google a Facebook. Podle analytiků z BMO Capitals nicméně existuje důvod, proč by dosavadní dominantní hráči měli být nervózní. Online reklama je totiž o umění upoutat a o porozumění jednotlivým uživatelům. A málokdo má lepší data než právě Amazon, který je v nejdůležitější oblasti (online nákupů) sbíral déle než ostatní. A taková data jsou přesně to, co klienty zajímá. 

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital