Primě hrozí za ostrou reportáž o burkinách pokuta. Rada pro vysílání rozhodla, že nebyla objektivní

Aneta Černá

Ostrá reportáž o muslimkách se televizi Prima nevyplatila. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) na svém srpnovém zasedání rozhodla, že reportáž, ve které se 10. července redaktor Karel Rychlý koupal v aquacentru v mnišské kutně a přirovnával ji k burkinám, nebyla objektivní a vyvážená. Rada zahájila s provozovatelem FTV Prima řízení o přestupku.

„Dotyčná reportáž se zpronevěřila povinnosti informovat ve zpravodajství objektivně a vyváženě, když podsouvala divákům již konkrétní předdefinovaný názor na danou událost, a sice že dané ženy se v aquaparku koupaly v běžném oblečení, nikoli v tzv. burkinách. Takovýto závěr je zřejmý jak z celkového rámování reportáže, tak její výstavby i oslovených, jednostranně vypovídajících zdrojů informací,“ uvádí se v tiskové zprávě ze 13. zasedání RRTV.

Kontroverzní reportáž TV Prima o muslimkách naštvala diváky. Už ji řeší i televizní rada

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital