Šifra mistra Zuckerberga. O důvěryhodnosti médií mají rozhodnout jen tyto dvě jednoduché otázky

urm

Facebook už vymyslel „algoritmus“, na jehož základě bude rozhodovat o důvěryhodnosti jednotlivých médií, jejichž zprávy se na něm zobrazují. Šéf sociální sítě Mark Zuckerberg před nedávnem uvedl, že média budou posuzovat sami uživatelé, za což sklidil velkou kritiku. Vyslechl si, že se tím globální sociální síť, která sama ve velkém pomáhá či umožňuje šířit tzv. fake news, zbavuje odpovědnosti za kvalitu obsahu. Teď kritika ještě zesiluje, když vyšlo najevo, že o pověsti jednotlivých médií mají rozhodovat jen triviální dotazy.

Podle serveru Bussinesinsider mají o důvěryhodnosti médií rozhodnout pouhé dvě otázky, které jednotliví uživatelé zodpovědí. Prvních z nich se zeptá - „Znáte následující weby?“ Na výběr přitom bude ze dvou odpovědí – „ANO“ a „NE“.

Rozhodující je druhá otázka. „Jak moc věříte těmto webům?“ Odpovědí je hned několik – zcela, tak nějak, sotva a vůbec.

„Důvěra ve zpravodajství je mnohem komplikovanější,“ uvedla na sociální síti Twitter reportérka Bloombergu Sarah Frierová. Dave Early z respektovaného deníku Guardian považuje otázky Facebooku rovnou za vtip. Pověst médií se tu totiž dává všanc s tím, že o ní rozhodne verdikt uživatelů. A ti svými odpověďmi nejspíš spoluurčí, jak moc se který obsah bude zobrazovat.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital