Obsahové e-maily zažívají renesanci. Pomáhají jim i zdivočelé sociální sítě

Jakub Zelenka, E15

E15 PREMIUM | Zatímco řetězové e-maily jsou jedním ze symobolů dezinformací a lží, podobným stylem se může šířit i velmi kvalitní obsah. Stále populárnější jsou obsahové newslettery s informacemi od známých odborníků. V minulosti jsme zažili velký nástup podcastů, teď čeká renesanci i staromódní e-mailová schránka.

Když sociální síť Twitter převzal nový majitel, změnila si americká novinářka Taylor Lorenzová své twitterové jméno na Odebírejte můj Substack. Dala tím najevo, že odteď nebude psát tweety, ale newslettery, a své fanoušky odkázala na platformu, přes kterou je mohou odebírat.

Newslettery zažehly renesanci e-mailových schránek. Velká novinářská jména opouštějí redakce a zkoušejí s publikem navázat pevnější vztah bez prostředníka a kreativní tvůrci vymysleli způsoby, jak vyvolat na e-mailech závislost. Tento fenomén se pomalu přelévá do Česka, kde mají podobné trendy často zpoždění a vrcholu u nás nejspíš ještě nedosáhla ani popularita podcastů.

sinfin.digital