Nepřetržité HD vysílání v anglickém jazyce z televizního studia a newsroomu v Krakowě, možnost sledovat zprávy a další pořady online, mezinárodní tým složený z profesionálů z veřejnoprávních televizí čtyř zemí. Na první pohled zajímavý nápad, u kterého to ale asi nakonec skončí. Polský návrh na vytvoření společné televizní stanice vysílající novinky v zemích Visegrádské čtyřky (V4) sice nadchl maďarského premiéra Viktora Orbána, u českých a slovenských politiků tvrdě narazil. Nelíbí se jim, že má sloužit k prezentaci střední Evropy a vyvažovat propagandu přicházející nejen z Moskvy, ale i Bruselu.

Pokud by skutečně vznikla, nová televize přinášející zprávy z politiky, ekonomiky, společnosti a kultury v zemích tzv. Visegrádské čtyřky (Česká republika, Maďarsko, Polsko a Slovensko) by nesla název V4 TV. Počítá se s tím v původní dokumentaci k projektu, kterou premiérům ze zmíněných zemí na podzim předložilo vedení Polské veřejnoprávní televize TVP (Telewizja Polska) a do které mohlo INFO.CZ nahlédnout. Od té doby uplynulo několik měsíců a vypadá to, že se televize v původní sestavě nerozjede.

„Nepůjdeme do toho. Shodli jsme se na tom i se Slovenskem,“ řekl INFO.CZ vysoce postavený český diplomat, který si nepřál být jmenován. Že od projektu televizní stanice, která má oslovovat diváky nejen v Evropě, ale i třeba v Africe a na Středním východě, nedali ruce pryč pouze politici, ale také Česká televize, která se do něj měla přímo zapojit, potvrzuje i její tisková mluvčí Alžběta Plívová. „Je to pravda, byli jsme osloveni. Slovenská i česká veřejnoprávní televize však v této fázi od projektu ustoupila,“ uvedla.

Maďarsko má recept na řešení migrace: Po překročení hranic půjdou běženci do detenčních táborů

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital