Holec: Piráti vypluli loupit hlasy voličů. Sežerou jim znovu stejná hesla a velké prázdno?

KOMENTÁŘ PETRA HOLCE | Jak příznačné. Když Piráti představili své krajské volební lídry, vyšlo najevo, že jim na jižní Moravě bude řídit volební kampaň „pirát PR“ Svatopluk Bartík. Známý šiřitel fake news nejen o neexistující rakovině prezidenta Miloše Zemana se totiž k Pirátům náramně hodí: za jeho politickým působením v Brně je sice velké prázdno, vždycky o něm ale bylo hodně slyšet. A stejně je to i s Piráty, kteří do krajských voleb plují pod heslem „Šance změnit budoucnost“.   

Vlastně se jen opakuje historie, jen jinak. Před dvěma roky Piráti táhli na Prahu s heslem „Na prahu změny“ a výsledkem je první pirátský primátor Zdeněk Hřib. Ten sice Prahu není schopný řídit a místo ní proto radši vede permanentní PR ofenzivu proti Číně, výsledky má ale slušné: podle posledních čísel agentury Kantar CZ by Piráti v Praze brali 26,5 procenta hlasů. A kdyby volili jen ti nejmladší do 29 let, což nikdy není dobrý nápad, dobyli by Piráti suverénně Prahu s 32 procenty.

Ano, ať žije Čína a pražská dopravní zácpa! Zhruba to je totiž podstatou pirátského úspěchu. Šéf strany Ivan Bartoš rád obviňuje premiéra a šéfa ANO Andreje Babiše, že je za ním jen moře PR, ve skutečnosti ale ohledně permanentní PR kampaně nikdo netrumfne Piráty. Jejich opoziční džihád i pražská koalice gest nonstop mediálně křičí stejně jako Bartíkovy fake news a prázdné protikorupční slogany – a taky funguje: nejen Kantar CZ sice už Pirátům nedává téměř 20 procent z konce roku 2018, do krajských voleb ale pořád táhnou s preferencemi kolem 15 procent.

Nástroje státu je třeba začít využívat a nebát se, že nějaká korporace uteče, říká Stropnický

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital