Za peníze si v médiích můžete koupit skoro všechno, říká mediální magnát Michal Voráček

Michal Půr, Tomáš Jirsa

Michal Voráček je jedním z nejzkušenějších českých podnikatelů a manažerů v oblasti médií. Stál u začátku několika velkých redakcí, zejména pak Blesku, televize Nova či televize Prima. V minulosti radil několika českým miliardářům s jejich mediálními akvizicemi. S Ivem Valentou vlastní společnost Our Media, která provozuje mimo jiné Parlamentní listy. „Jsou všechny v zisku od prvního roku jejich existence. Není možné média dotovat. Tím ztrácíte nezávislost,“ říká v nejnovějším dílu podcastu Insider.

Blokádu Parlamentních listů od některých inzerentů Voráček označuje za konkurenční boj. „Jsem jednoduchý člověk, beru to jako konkurenční boj. Každý si může zkoušet, co chce. Ať vyhraje ten nejlepší. Nakonec rozhodnou jenom peníze a před tím je návštěvnost nebo sledovanost,“ dodává. 

Voráček média dlouhodobě označuje za byznys, přičemž většina jeho projektů přinesla zejména zahraničním majitelům miliardy korun. „Za peníze si v médiích můžete koupit skoro všechno. Jsem zastáncem toho, že je třeba mít čtenost, prodejnost, návštěvnost a pak přijdou peníze,“ říká.

Samotné Parlamentní listy považuje za médium budoucnosti, protože mají mnoho společného se sociálními sítěmi. Může do nich přispívat každý politik bez ohledu na názory, přičemž na podobné otevřenosti podle Voráčka obecně není zájem. „Není zájem o to, aby každý měl do médií přístup. To je vidět na Parlamentních listech. Když dáte přístup všem, tak se to stejně vyostří. Musíte dávat rozhovory jenom těm, kteří to s republikou takzvaně myslí dobře,“ říká jízlivě.

Pokud vás zajímá, proč se Voráček rozešel s původními majiteli Blesku, jaký byl jeho vztah s Vladimírem Železným, proč testuje placenou verzi Parlamentních listů či proč stál na začátku koupě vydavatelství MAFRA Andrejem Babiše, pusťte si nejnovější díl podcastu Tomáše Jirsy a Michala Půra.

SDÍLET
sinfin.digital