INSIDER — Landa

Proměnili jsme se v děti v mateřské školce. Žijeme ve virově-policejní totalitě, říká Daniel Landa

Michal Půr, Tomáš Jirsa

25. 07. 2020 • 07:00
Daniel Landa je nepochybně jednou z nejvýraznějších postav české hudební scény. Už dávno se nevěnuje jen zpěvu, ale také skládá hudbu, příležitostně hraje a je amatérským bojovníkem Muay Thai. I na něj a zejména na jeho byznys dopadla koronavirová opatření. V nejnovějším dílu podcastu Insider říká, že momentálně chystá novou desku a také skladbu se svým dobrým přítelem Lou Fanánkem.

Ta by měla podtrhnout nejnovější Landovu iniciativu, takzvaný Blanický manifest. Jde o petici adresovanou českým politikům, která se ohrazuje proti omezování osobních svobod a svobody slova. Není přitom náhoda, že Blanický manifest Landa představil právě teď společně s Lou Fanánkem. „Svoboda je především zodpovědnost. Svobodný občan by si za své zdraví měl ručit sám, měli bychom se soustředit na ohrožené skupiny. To, co je, i když je to takzvaně v našem dobrém zájmu, je regulérní totalita. Virově policejní totalita. Někdo nám hrozí prstem, že takhle to bude, dokud bude vakcína. V tom už začínám cítit záměr,“ říká Landa.

Podle něj je lid obecně velmi citlivý, a pokud jej vystrašíte, tak je ještě mnohem citlivější. Koronavirus má prý obrovskou reklamu. „Někdo osvítil covid, vzal ho na pódium, vymaloval ho i s hudbou a fanfárama. Vedle toho se krčí rakovina. Smrt na covid všechno zastínila,“ uvádí Landa s tím, že zná celou řadu lidí, kteří bojují o holé přežití kvůli přijatým opatřením. Podle něj je pro lidi, kteří mají jistou výplatu, těžké pochopit, proč právě tito jedinci vyšilují, ale to neznamená, že se nic podobného neděje. Nejvíc mu ovšem vadí, že stát absolutně nerespektuje občana. „Všichni jsme se proměnili v děti v mateřské školce,“ říká.

Pokud vás zajímá, co Landa hodlá s Blanickým manifestem udělat, proč využívá husitské tématiky, jak přistupuje k českým a světovým legendám, jaké má hudební plány a jak dopadla jeho „afghánská mise“, pusťte si nejnovější díl podcastu Tomáše Jirsy a Michala Půra.