Automobilka Tesla představila minulý týden novou variantu modelu S, kterou nazývá Plaid a Elon Musk ji označuje za nejrychlejší auto na světě. „Vytvořili si téměř nedostižitelný náskok. Když se podíváte na nový Mercedes S, tak není prakticky možné, aby vám to nepřipomínalo Teslu,“ říká automobilový expert Ladislav Maroul ve speciálním dílu podcastu Insider. Věnovali jsme se v něm nejen americké automobilce, ale také elektromobilitě obecně. Druhým hostem byl investor a majitel vozu Tesla Radovan Vávra.
„Tesla byla firma, které svět nejméně věřil. Dnes tenhle zákeřný virus jde zničit autobranži. Chudáci u klasických automobilek jsou tak zoufalí, že začali u dieselových aut uvádět dojezd,“ glosuje Vávra. Podle něj je jeho sázka na elektromobilitu čistě chladnokrevná, protože trh prý očekává kolaps klasických automobilek. „Čínské Neo našlo na Teslu recept. Problém Němců je, že nevědí, co mají dělat,“ dodává investor.
Podle Maroula má ovšem elektromobilita celou řadu negativních stránek. „Nikdo nedomýšlí všechny dopady. Ty budou mnohem fatálnější než v případě, že zůstaneme u klasických paliv,“ uvedl. Sám přitom očekává, že elektromobilita bude mít drtivé dopady na některé klasické značky a modely vozů. Upozorňuje také na obrovský úspěch elektrovozu Porsche Taycan, který je v Německu nejprodávanější mezi luxusními vozy.
Pokud vás zajímá, kdy si v Česku koupíme první čínské elektromobily NEO, jakou roli mají Zelení v podpoře elektromobility, proč Němci nehrají první ligu mezi automobilkami a kdo bude v budoucnosti řídit automobilový průmysl, tak si pusťte nejnovější díl podcastu Tomáše Jirsy a Michala Půra.