Politolog Jacques Rupnik: V kampani nevidím žádné silné téma

„Hlavní, co mě při pohledu zvenčí na českou předvolební kampaň překvapuje, je to, že nevidím žádné silné téma,“ řekl politolog Jacques Rupnik v Interview Martina Kováře. Očekával, že takovým tématem se stane pandemie koronaviru, ale podle něj tomu tak není. „Nevidím stranu nebo lídra, který by nesl nějakou silnou myšlenku a kdo by navrhl nějaké silné téma do kampaně,“ dodal Rupnik a připomněl, že hlavním mottem při vstupu současného premiéra Andreje Babiše (hnutí ANO) do politiky bylo, že „bude stát řídit jako firmu“. „V pandemii poznáte, že stát nemůžete řídit jako podnik. Tady jsou prostě jiné potřeby, jiná kritéria,“ řekl Rupnik. Absencí silného tématu se kampaň proto zúžila na postoj vůči konkrétním osobnostem, především právě proti Babišovi. Poslechněte si záznam celého Interview Martina Kováře.

SDÍLET
sinfin.digital