Karel Kovář známý jako Kovy patří ve svých čtyřiadvaceti letech k nejúspěšnějším českým youtuberům a influencerům. Otevřeně přiznává, že tvorbou internetového obsahu se dá velmi slušně uživit, nicméně některé platformy už nesnesou všechno. „Youtube má nastavena přísná pravidla pro obsah. Na jedné straně je člověk chápe, je to soukromá platforma a hraje se podle jejích pravidel, na druhé straně to ale strašně omezuje rozmanitost obsahu. Je mi strašně líto těch tvůrců, co dělají zpravodajský obsah nebo humor a černý humor. Ten třeba já osobně miluju, ale pro to už dneska Youtube není,“ říká Kovy. Diváci podle něj už chápou, že lepší je platit za obsah tvůrcům napřímo než je nechat odkázané na příjmy z reklamy svázané tvrdými pravidly.

Když před devíti lety začínal s tvorbou videí na Youtube, bral to jako koníček. Dnes Karel Kovář, který se proslavil pod přezdívkou Kovy, přiznává, že se pro něj tvorba internetového obsahu stala velmi dobře placenou prací na plný úvazek. „Přijde mi, že ten můj job mě přirozeně učí spoustu věcí, které jsem si předtím vůbec neuvědomoval. Mám pocit, že s každým dalším videem umím o něco víc než předtím,“ říká v nové epizodě podcastu Maxim Pavla Vondráčka

Kovy vnímá, že sociální sítě umožnily lidem využít kreativitu, osamostatnit se a investovat jak do své tvorby, tak do sebe sama. Upozorňuje i na to, že v současné době je tvorba svázána přísnými pravidly a ze strany sociálních sítí je tlak na korektnost obsahu. „Na Youtube je korektní obsah dobře zpeněžen, ale ten tlak vyvíjený na tvůrce je silný. Třeba když se mluví o politice, tak je to automaticky demonetizované, protože je to bráno jako kontroverzní téma,“ vysvětluje Kovy. „Youtube drží tvůrce v kleštích. Je mezi mlýnskými kameny tvůrců a inzerentů. Ti mají moc a peníze a mohou si říct, ať se jejich reklama neukazuje u ničeho nekorektního. Jak ale chcete posuzovat humor, nekorektnost a nadsázku? To přeci nejde. Naštěstí se to dostává do zajímavé pozice, kdy diváci chápou, že tvůrcům je lepší platit, než když je tvůrce svázán příjmy z reklamy a tím, co vlastně může a nemůže říkat.“ 

Proč Kovy považuje Facebook za toxické prostředí? Proč je podle něj důležitá gramotnost pro fungování v online prostředí? A jak pronikl do světa investic? Poslechněte si celý podcast.

Další díly Maximu Pavla Vondráčka najdete v seznamu dole.

sinfin.digital