Jako šestá generace cítíte závazek vůči předkům. O pianech se pořád něco učíme, říkají Ceralová Petrofová a Prousková

Už bezmála 160 let má ve světě jméno Petrof dobrý zvuk, a to doslova. Česká rodinná firma je největším evropským výrobcem akustických klavírů a pianin a na nástroje značky Petrof hrálo mnoho slavných klavíristů napříč více než půl druhým stoletím. „Ten závazek cítíte. Předkové firmu vybudovali, děda ji mohl opět zprivatizovat a mamka ji zachránila z krize. To nemůžete jen tak nechat ležet,“ říká Anna Prousková, která je již šestou generací rodiny Petrofů podílejících se na vedení firmy. „Když jsem do firmy nastupovala, měla jsem jen drobnou výhodu, že jsem chodila do hudebky a piano pro mě byl kamarád. Ale ten vnitřek a vše kolem, to jsem musela teprve pochopit. Piano má sedm tisíc součástek, dodnes se učíme,“ dodává její matka Zuzana Ceralová Petrofová.

Ani matka, ani dcera ale neměly cestu do rodinného byznysu úplně přímočarou. Zuzana Ceralová Petrofová vystudovala farmacii a dokonce i několik let pracovala ve farmakologické firmě. „Pak mi ale jednoho dne dal táta, který fabriku zprivatizoval, nůž na krk, že pro sebe to rozhodně nedělal. Tak jsem skočila po hlavě do Petrofu. Byl to úplně jiný svět, z dynamické farmakologické firmy do firmy naprosto tradiční. Ale člověk nesmí nic vzdávat. A je vlastně jedno, co dělá,“ vzpomíná Ceralová Petrofová. Její dcera Anna přiznává, že až do studia na gymnáziu nevěděla, co chce dělat, ale věděla, že se nechce věnovat rodinné firmě. „Pro mamku bylo těžké mě k tomu namotivovat, ale věděla jak na mě,“ říká Prousková.

Co bylo v moderní historii pro firmu Petrof nejtěžší? Jaké výzvy na ni čekají do budoucna? A jak od sebe oddělit osobní a pracovní život v rodinné firmě? Poslechněte si celou epizodu.

Nedostatek bytů je dán pomalým povolováním staveb. Dokázali bychom jich na trh dostat víc, říká Tomášková

sinfin.digital