Kdo chce ve firmě inovovat, musí začít sám u sebe. Inovace vůbec nemusí být drahá, říká Čiháková

Inovace je pro mnohé jen jedním z řady moderních slovíček bez obsahu, ale jak vysvětluje Kateřina Čiháková, zakladatelka společnosti IdeaSense, mnoho firem pochopilo, že je to právě inovace, která pro ně může být cestou k rozvoji. „Znamená to začít myslet jinak a někam se posunout. Kdo chce začít inovovat ve firmě, musí ale začít sám u sebe,“ říká Čiháková v nové epizodě podcastu Podnikatelka. „Musíte být připraveni na to dělat věci jinak, my vás pak už tím procesem provedeme, a díky tomu se jich nebojí ani ti, kteří jinak nemají změny moc rádi, protože jsou jejich součástí,“ dodává.

Podle Čihákové neplatí, že inovace je pro firmy vždy drahá. „Naopak to často bývá tak, že z toho procesu vyjde spousta nápadů, které jsou nejen relativně levné, ale i jdou implementovat víceméně okamžitě. Často stačí jen změna myšlení a s tím spojená změna procesů,“ vysvětluje Čiháková s tím, že mezi klienty její společnosti nepatří jen velké bohaté korporace, ale i malé a střední firmy a dokonce i neziskové organizace. „Jistě, celý ten proces by pro ně nákladný byl. Ale mohou si k nám přijít jen pro rady a konzultace toho, jak se na problémy dívat tak, aby si s nimi mohly poradit samy v rámci vlastního rozvoje,“ uzavírá Čiháková.

Jaké inovace českým firmám chybí? Co je to design thinking? Jak skutečně inovovat? Poslechněte si celou epizodu.

sinfin.digital